Będzie nowa zajezdnia autobusowa. Umowa już podpisana

2
Podpisanie umowy na modernizację zajezdni PKM Tychy, 8.04.2019 r.; fot. ZB
Reklama

Będzie nowa zajezdnia autobusowa. Umowa już podpisana. 8 kwietnia w siedzibie Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Tychach podpisano umowę na zmodernizowanie obecnej zajezdni autobusowej w Tychach przy ul. Towarowej. Realizacja tego przedsięwzięcia to fragment dużego projektu dofinansowanego z pieniędzy Unii Europejskiej.

Obecnie funkcjonująca zajezdnia autobusowa PKM w Tychach wybudowana została w 1976 r. W tym czasie, jak poinformował Miłosz Stec, prezes PKM Tychy, po tyskich ulicach jeździły jeszcze autobusy marki „Ikarus”. Obecnie realizowana przebudowa ma dostosować funkcjonowanie zajezdni do aktualnych wymogów.

– Ta inwestycja jest inwestycja miejską – poinformował prezes Stec.

Wykonawcą zlecenia jest wyłoniona w przetargu spółka Mostostal Warszawa (to już trzecia duża inwestycja powierzona w Tychach tej firmie; Mostostal Warszawa SA był wykonawcą Stadionu Miejskiego w Tychach i aquaparku). Umowę o wartości 58,2 mln zł brutto na modernizację zajezdni podpisali 8 kwietnia Andrzej Dziuba – prezydent Tychów, Jacek Szymanek – członek zarządu Mostostalu Warszawa, Miłosz Stec – prezes PKM Tychy oraz Łukasz Torbus – wiceprezes PKM Tychy.

Roboty mają trwać 13 miesięcy, licząc od końca kwietnia br. Okres gwarancji to 60 miesięcy na roboty budowlane, 36 miesięcy na dostawy – licząc od daty odbioru końcowego. Zabezpieczenie należytego wykonania stanowić ma 10 proc. ceny całkowitej podanej w ofercie.

Reklama

W ramach inwestycji, jak słyszymy, gruntownie przebudowane zostanie zaplecze nieremontowanej dotąd bazy PKM. Prace obejmą m.in. instalacje sanitarne, deszczowe i wodociągowe, sieć trakcyjną dla trolejbusów, układ drogowy, a także układ dostarczania gazu CNG do stanowisk ładowania. Przebudowane zostaną pomieszczenia biurowe i socjalne, a także hala napraw m.in. utworzonych zostanie 27 stanowisk obsługi pojazdów (11 wyposażonych w kanały), warsztaty elektryczne i elektroniczne.

Nowa zajezdnia, jak słyszymy, usprawni proces obsługi autobusów zasilanych gazem CNG oraz trolejbusów i autobusów elektrycznych. Hala napraw została zaprojektowana w taki sposób, aby wszystkie stanowiska były przelotowe, co pozwoli na lepsze wykorzystanie powierzchni. Ponadto stanowiska postojowe dla autobusów zostaną wyposażone w dodatkowe 50 punktów tankowania gazu, co jest niezbędne w związku z planowanymi dostawami autobusów gazowych.

Andrzej Dziuba, prezydent Tychów, podkreślił, że modernizacja zajezdni za 58,2 mln zł to fragment dużego projektu o wartości ok. 163 mln zł dotyczącego komunikacji miejskiej w Tychach, z czego 100 mln zł pochodzić będzie z Unii Europejskiej. Wiele wskazuje też na to, jak usłyszeliśmy, że wkład własny może przekroczyć owe 63 mln zł.

Jak szczegółowo informuje Michał Kasperczyk, rzecznik prasowy PKM Tychy, w ramach tego dużego projektu miasto ma kupić ponad pięćdziesiąt autobusów zasilanych CNG, mikrobusów, elektrobusów, pojazdów serwisowych i pogotowia technicznego, a także przebudować zaplecze techniczne zajezdni autobusowej.

– Nowe autobusy nie tylko ograniczą emisję spalin, ale także hałasu – mówi prezes Stec. – Jako pierwsze w naszym mieście będą także przystosowane do przewozu rowerów. Wiem, że wielu rowerzystów na to czekało.

(icz)

Reklama

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj