Kiedy zostanie otwarte centrum przesiadkowe?

0
Fot. UM Bieruń
Reklama

Centrum przesiadkowe w Bieruniu (etap I) jest prawie gotowe. Oficjalne otwarcie odnowionego obiektu planowane jest na początek przyszłego roku.

Centrum przesiadkowe to m.in. budynek dworca i nowoczesna rowerownia (bike&ride), która umożliwia bezpieczne zostawienia roweru lub innego jednośladu, którym mieszkańcy dojadą na dworzec. Inwestycja jest prawie gotowa. Trwają jeszcze procedury związane z odbiorem wykonanych prac oraz formalności wynikające z przekazania części pomieszczeń PKP SA. Przedsięwzięcie realizowane było w formule ZAPROJEKTUJ – WYBUDUJ przez konsorcjum firm. Koszt inwestycji to 6 789 600,00 zł.

Przebudowa dworca kolejowego to ostatnie z zadań realizowanych w ramach wieloetapowego projektu pn. „Kompleksowa strategia niskoemisyjna przeciwdziałająca zmianom klimatu na terenie gminy Bieruń obejmująca budowę dwóch zintegrowanych centrów przesiadkowych w dzielnicy Bieruń Nowy i Bieruń Stary – etap I”. Miasto Bieruń pozyskało na jego realizację 7 641 567,58 zł dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. Remont budynku dworca kolejowego dofinansowany został przez Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych (#TarczaDlaSamorządów) kwotą 1 134 527,00 zł.

Zakres prac budowlanych obejmował m.in.:

  • Zmianę sposobu użytkowania części budynków zapewniających: miejsce obsługi podróżnych, czytelnię z wydzielonym miejscem do ładowania telefonów komórkowych i tabletów w sposób tradycyjny (porty USB) i indukcyjnie, kasy biletowe lub automaty, w których można kupić bilet (umożliwiające płatność e-kartą), zaplecze socjalne
  • Modernizację stanu technicznego budynków (w tym odwodnienie, naprawa pokryć dachowych, termomodernizacja, remonty stropów)
  • Dostosowanie budynków do obowiązujących przepisów prawa budowlanego i warunków technicznych (w tym budowa nowej klatki schodowej i windy osobowej)
  • Modernizację instalacji wraz z przyłączami
  • Budowę kotłowni gazowej oraz nowej niskotemperaturowej instalacji c.o.
  • Budowę instalacji wentylacyjnej z odzyskiem ciepła (rekuperacja)
  • Zmianę oświetlenia na energooszczędne wewnątrz budynków i na zewnątrz (place, dojścia i budynki)
  • Modernizację walorów estetycznych
  • Budowę systemu monitoringu (kamery stałopozycyjne i inteligentne)
  • Dostosowanie budynku do osób niepełnosprawnych, w tym budowa windy osobowej
  • Modernizację zagospodarowania terenu dostosowaną do planowanych prac drogowych i infrastrukturalnych oraz połączenie terenu z istniejącą siecią komunikacji publicznej -kolejowej, autobusowej, drogowej, rowerowe szlakami pieszymi (istniejące i planowane ciągi pieszo – rowerowe) umożliwiające dojazd do centrum przesiadkowego.
  • Uporządkowanie i nasadzenie zieleni
  • Modernizację przejść dla pieszych
  • Utworzenie miejsc parkingowych
  • Modernizację i budowę dojazdów
  • Budowę i przebudowę liniowej i punktowej infrastruktury transportu zbiorowego: budowę przystanku komunikacji – pętla autobusowa (zatoka) oraz zadaszona wiata przystankowa dla oczekujących na środek komunikacji
  • Budowę parkingu rowerowego Bike&Ride złożonego z dwóch części – otwartej (stojaki dla rowerów) i zadaszonej (wraz ze stacją naprawy rowerów)
  • Modernizację zadaszenia przejścia na perony będącego w bezpośredniej bliskości z budynkiem dworca PKP
  • Budowę małej architektury
  •  Dostosowanie przejścia podziemnego do potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez zamontowanie trzech platform oraz monitoringu.

DLAP

Reklama

Źródło: UM Bieruń

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj