Jak dotrzeć do potencjalnego reklamodawcy, jak z nim rozmawiać, jaką ofertę mu przedstawić i jak pozyskanego klienta utrzymać? Między innymi na te pytania próbowali odpowiedzieć sobie uczestniczy szkolenia odbywającego się w ramach Mobilnej Akademii Medialnej, finansowanego ze środków Funduszu Spójności UE.
W sobotę, 6 kwietnia dziennikarze oraz współpracownicy dwutygodnika „Nowe Info” podczas szkolenia analizowali sytuację na rynku reklamowym w kontekście lokalnych mediów papierowych i elektronicznych (portal internetowy, media społecznościowy, lokalna telewizyjna).
Zaletą lokalnych wydawnictw jest możliwość przedstawiania zintegrowanej i elastycznej oferty reklamowej w kilku kanałach przekazu (gazeta papierowa, strona internetowa, media społecznościowe).
Realia wymuszają też na redakcji aktywnej sprzedaży, bliskiego i cyklicznego kontaktu z potencjalnym reklamodawcą. Wydawca musi też tak kierować strategią wydawniczą, aby w ostatecznym rozrachunku mieć na celu zysk wydawnictwa. Nie stoi to w sprzeczności z misją mediów – rzetelnego informowania społeczności i „patrzenia na ręce lokalnej władzy”.
(J)