NFOŚiGW i WFOŚiGW w Katowicach dofinansują. Usuwanie azbestu.

0
fot. Karolina Grabowska z Pixabay
Reklama

Z dniem 31 maja 2021 r. mija termin składania wniosków do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach dotyczących dofinansowania zadań związanych z realizacją gminnych programów usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest.

WFOŚiGW w Katowicach ogłosił nabór wniosków na dofinansowanie zadań przy udziale środków z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego: „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”. Chodzi o realizację gminnych programów usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest. Wnioski można składać do 31 maja 2021 r. (złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane). Termin zakończenia zadań mija 30 września 2021 r.

WFOŚiGW w Katowicach wyjaśnia, że nabór wniosków adresowany jest do jednostek samorządu terytorialnego województwa śląskiego, w których została przeprowadzona inwentaryzacja wyrobów zawierających azbest, planujących zadania związane z demontażem, zbieraniem, transportem i unieszkodliwieniem wyrobów zawierających azbest, zgodnie z gminnym programem usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest.

Maksymalna kwota dofinansowania ze środków WFOŚiGW i NFOŚiGW (pożyczka + dotacja ) może wynosić do 100 proc. kosztów kwalifikowanych zadania, lecz nie więcej niż: 1200 zł/Mg odpadu zawierającego azbest (jeżeli na zadanie składają się: demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadu) lub 900 zł/Mg odpadu zawierającego azbest (jeżeli na zadanie składają się: zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadu).

Maksymalna kwota dotacji ze środków WFOŚiGW i NFOŚiGW może wynosić: łącznie nie więcej niż 800 zł/Mg odpadu zawierającego azbest – jeżeli na zadanie składają się: demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadu, w tym ze środków NFOŚiGW nie więcej niż 350 zł/Mg odpadu zawierającego azbest; łącznie nie więcej niż 600 zł/Mg odpadu zawierającego azbest – jeżeli na zadanie składają się: zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadu, w tym ze środków NFOŚiGW nie więcej niż 300 zł/Mg odpadu zawierającego azbest. Udział środków udostępnionych w formie dotacji przez NFOŚiGW może wynosić do 50 proc. kwoty dofinansowania.

Reklama

WFOŚiGW w Katowicach, udzielając dofinansowania, będzie uwzględniać: efektywność kosztową oraz stopień pilności usunięcia i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest, wskaźnik dochodów podatkowych gminy w przeliczeniu na jednego mieszkańca.

Szczególne zasady dofinansowania i regulamin znajdują się na stronie internetowej WFOŚiGW w Katowicach.

(pp)

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj