Zajezdnia PKM Tychy po przebudowie

0
Reklama

Zakończyła się trwająca ponad dwa lata przebudowa zajezdni autobusowej PKM Tychy. Obiekt oddano oficjalnie do użytku 22 września. Przebudowa jest częścią wartego ponad 165 mln zł projektu zakładającego rozwój komunikacji miejskiej w Tychach.

Jak informuje nas Michał Kasperczyk, rzecznik prasowy Przedsiębiorstwa Komunalnego w Tychach, w ramach inwestycji kompleksowo przebudowano halę napraw (utworzono 27 stanowisk obsługi pojazdów, w tym 11 wyposażonych w kanały), rozebrano stary zbiornik pożarowy, czerpnie i kanały wentylacyjne, budynek farb i lakierów oraz wiatę przy stacji ON.

Ponadto przebudowano plac manewrowo-postojowy z miejscami parkowania autobusów, trolejbusów i mikrobusów, wykonano nową nawierzchnię asfaltową, betonową oraz chodniki, a także zainstalowano nową trakcję trolejbusową.

W ramach przebudowy instalacji gazowej CNG wolnego tankowania, wykonano 24 słupki  tankowania zasilające 48 stanowiska.

Wykonawcą inwestycji był Mostostal Warszawa S.A. Przebudowa jest częścią wartego ponad 165 mln zł projektu zakładającego rozwój komunikacji miejskiej w Tychach (dofinansowanie z UE wyniosło ponad 113 mln zł). W ramach projektu, oprócz przebudowy zajezdni, miasto zakupiło 51 autobusów zasilanych CNG, 10 mikrobusów, 3 sztuki niskopodłogowych trolejbusów, 2 elektrobusy, 3 sztuki pojazdów serwisowych i pogotowia technicznego.

Reklama

– Przebudowa zajezdni to najważniejsza inwestycja w historii naszej spółki. Weszliśmy w XXI wiek, teraz spełniamy najwyższe standardy, a komfort pracowników zatrudnionych w PKM znaczni się poprawił. Dziękuję wszystkim, dzięki którym tę trudną inwestycje udało się zrealizować – mówi Miłosz Stec – prezes PKM Tychy.

– To był trudny czas dla całej naszej załogi. Nie było dostępu do niektórych pomieszczeń, prace naprawcze, nawet zimą, odbywały się pod namiotem. Mieliśmy jednak wszyscy świadomość, że to okres przejściowy. Dziękujemy wszystkim pracownikom naszej spółki za cierpliwość i wyrozumiałość – mówi Łukasz Torbus, wiceprezes PKM Tychy.

Nowa zajezdnia usprawni proces obsługi autobusów zasilanych gazem CNG oraz trolejbusów i autobusów elektrycznych. Hala napraw została zaprojektowana w taki sposób, aby wszystkie stanowiska były przelotowe, co pozwoli na lepsze wykorzystanie powierzchni. Stanowiska postojowe dla autobusów zostały wyposażone w dodatkowe punkty tankowania gazu, co w związku z planowanymi dostawami autobusów gazowych jest niezbędne.

Po przebudowie tyska zajezdnia stała się jedyną w Polsce, która będzie miała niemal w 100 proc. autobusy zasilane gazem ziemnym CNG czyli paliwem alternatywnym do oleju napędowego. – Tym samym Tychy umocnią swoją pozycję lidera pod względem zastosowania paliw alternatywnych w transporcie publicznym. To bardzo ważne w kontekście walki ze smogiem. Autobus zasilany gazem CNG emituje o 70 proc. mniej zanieczyszczeń niż nowe autobusy z silnikami diesla – mówi Michał Kasperczyk, rzecznik PKM.

(J)

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj