Tychy: Nowe miejsca parkingowe

1
Zatoka parkingowa w rejonie Pasażu Andromeda; fot. MZUiM
Reklama

W Tychach powstają nowe miejsca parkingowe oraz remontowane są istniejące parkingi. Łącznie, od początku roku, odnowiono i wybudowano około 300 miejsc postojowych dla samochodów – informuje nas Marcin Godzik, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach.

– Samochód można zaparkować m.in. przy ul. Bocheńskiego (8 miejsc po stronnie Pasażu Andromeda), a dodatkowe trzy stanowiska powstają też przy ul. Zaręby. Wcześniej zakończyły się prace przy ulicach: Reymonta 62-65 (18 miejsc), Uczniowskiej (22 miejsca) i Piłsudskiego 100-116 (9 miejsc). Wszystkie te prace sfinansowane zostały z środków budżetu obywatelskiego – mówi rzecznik MZUiM-u.

– Z jednej strony miasto, w którym regularnie przybywa samochodów potrzebuje nowych parkingów; a z drugiej strony nie chcemy dopuścić do tego, żeby każdy wolny fragment zielonego terenu zamienić w betonowy lub asfaltowy plac. Wypracowanie kompromisu w tym wypadku nie jest rzeczą łatwą ale wszędzie tam, gdzie jest to możliwe stawiamy przede wszystkim na rozwiązania ekologiczne. Obecnie większość nowych miejsc parkingowych budujemy w technologii, która w danym miejscu umożliwia szybkie odprowadzenie wód opadowych. W tym celu stosujemy m.in. kostkę typu aquaton – wyjaśnia Arkadiusz Bąk, dyrektor MZUiM w Tychach.

Miejski Zarząd Ulic i Mostów informuje, że kilka tygodni temu zakończył się remont parkingów przy ulicach: Armii Krajowej i Sikorskiego (około 150 miejsc), gdzie ułożona została nowa nawierzchnia na odcinku od skrzyżowania ulic: Tetmajera i Armii Krajowej, do skrzyżowania ulic: Tetmajera i Prostej.

W trakcie budowy są też dwa parkingi przy ul. Nałkowskiej. Mieszkańcy tej części miasta, łącznie zyskają 74 nowe miejsca do parkowania.

Reklama

(J)

Reklama

1 KOMENTARZ

  1. Fajnie, że się dzieje. Nie mniej jednak uważam, że w środku osiedli w strefach zamieszkania czyli na parkingach pomiędzy blokami zarzadzanymi przez spółdzielnie powinny być ustawione znaki zakazu postoju samochodów dostawczych powyżej 3 t . za wyjątkiem dostaw np. do 30 minut. W ten sposób bez nakładów zwolniłoby się sporo miejsc na osiedlach. Uważam, że strefa zamieszkania powinna służyć mieszkańcom do parkowania samochodów osobowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj