Zamgławiaczem termicznym w koronawirusa. Koleje Śląskie wzmacniają odkażanie pociągów

0
Dezynfekcja przedziału pasażerskiego pociągu za pomocą zamgławiacza termicznego; fot. Koleje Śląskie
Reklama

Koleje Śląskie oprócz dotychczasowego odkażania pociągów za pomocą suchej pary i warstwy tytanu, do walki z koronawirusem zaczęły używać również specjalnego zamgławiacza termicznego. Wytwarza on coś rodzaju dymu, który jest zabójczy dla patogenu.

– Koleje Śląskie od samego początku szybko i na bieżąco reagują na sytuację epidemiologiczną w kraju – mówi Tomasz Musioł, rzecznik prasowy Kolei Śląskich. – Nie inaczej jest tym razem. Śląski przewoźnik zakupił właśnie specjalne, nowoczesne urządzenie, które jeszcze bardziej pomoże w walce z koronawirusem.

Owe nowe urządzenie to, jak słyszymy, elektryczny zamgławiacz termiczny. Maszyna została specjalnie zaprojektowana do atomizacji mikro kropelek i wytwarzania z nich tzw. suchej mgły. Uzyskuje się w ten sposób efekt bardzo podobny do „dymu koncertowego” stosowanego podczas różnych wydarzeń muzyczno-teatralnych. W Kolejach Śląskich jest to kolejny oręż do walki z koronawirusem.

– Aplikacja bezpiecznych i nowoczesnych środków chemicznych służących między innymi do dezynfekcji, dezodoryzacji jest bardzo prosta i skuteczna – wyjaśnia Tomasz Musioł. – Preparat w postaci mgły daje możliwość szybkiego rozprzestrzenienia preparatów i pokrycia nimi wszystkich powierzchni w pociągach. Również tych bardzo trudno dostępnych. Takie nanoszenie preparatów powoduje też możliwie najmniejsze użycie środków chemicznych w porównaniu do innych metod.

Rzecznik Kolei Śląskich dodaje, że łącznie nad czystością pociągów czuwają 63 osoby. Wnętrza pojazdów są czyszczone zarówno z użyciem detergentów (profesjonalnych środków), jak i innowacyjnego rozwiązania: suchej pary, która równie skutecznie zwalcza wirusa. Dezynfekowane są wszystkie elementy, które mają kontakt z dużą liczbą osób (np. uchwyty, wnętrza toalet). Stosowane są również innowacyjne rozwiązania takie jak specjalna, trwała powłoka tytanowa, którą pokryte są elementy wyposażenia pociągów często dotykane przez pasażerów. Powłoka ta zabija wszelkie drobnoustroje.

Reklama

Jedną z pierwszych decyzji zwiększających bezpieczeństwo sanitarne w pociągach Kolei Śląskich było polecenie zdalnego otwierania drzwi przez maszynistę. Podróżni, chcący dostać się do pociągu (lub z niego wyjść), nie muszą więc używać przycisku.

(pp)

 

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj