Firmowa strona internetowa, która zastąpi dział obsługi klienta. Jakie musi spełniać kryteria?

0
Reklama

Każda strona internetowa dla firmy musi spełniać jakiś cel. Najczęstszym błędem popełnianym zarówno przez projektantów, jak i zamawiających, jest pominięcie etapu wyznaczenia celu, przez co witryna może i jest ładna, ale w zasadzie nie wykracza poza zwykłą wizytówkę firmy w sieci. Zauważamy, że coraz więcej firm chce, aby nowa strona internetowa w pewnym stopniu zastąpiła im dział obsługi klienta, oszczędzając czas, minimalizując liczbę pytań ze strony klientów oraz skracając proces zakupu usługi czy produktu. Dowiedz się, jakie kryteria musi spełniać strona, która realizuje ten cel.

Rozbudowana treść

Treść, przede wszystkim tekstowa, to podstawowy element mogący wpłynąć na wartość informacyjną strony internetowej, a tym samym uczynić z niej alternatywę dla biura obsługi klienta. Im bardziej uda się rozbudować treść, tym więcej ważnych informacji w niej przemycimy i tym większa będzie szansa, że klienci – przynajmniej niektórzy – uzyskają niezbędną im wiedzę bez konieczności kontaktowania się z firmą.

Precyzyjne opisy produktów i usług

To uwaga skierowana nie tylko do właścicieli sklepów internetowych. Jeśli masz stronę wizerunkową, na której prezentujesz ofertę firmy, to także zadbaj o to, aby znalazły się na niej możliwie rozbudowane, precyzyjne i informacyjne opisy produktów oraz usług. Zadbaj o to, aby po przeczytaniu danego opisu potencjalny klient dowiedział się wszystkiego na temat produktu/usługi, co jest dla niego istotne. Nawet jeśli ostatecznie i tak zdecyduje się zadać pytanie mailowo czy telefonicznie, to będzie to klient, który jest już tylko o krok od podjęcia decyzji zakupowej (odsiewamy więc niezdecydowanych i osoby spoza grupy docelowej).

Moduł sklepu

Strona internetowa, która częściowo zastąpi dział obsługi klienta, powinna umożliwiać dokonanie bezpośredniego zakupu z poziomu witryny. Warto zatem rozbudować ją o moduł sklepu, dzięki czemu zdecydowani klienci, po przeczytaniu opisów i nabraniu zaufania do firmy, będą mogli od razu złożyć zamówienie na produkt czy usługę.

Reklama

Dział z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania

Czyli po prostu dział FAQ, który jest bardzo ważnym elementem strony internetowej mającej wartość informacyjną oraz potencjał do tego, aby zastąpiła lub wsparła dział obsługi klienta. Zbierz te pytania, które najczęściej zadają Ci klienci, rzeczowo na nie odpowiedzi i stwórz osobną zakładkę, do której będziesz odsyłać np. pod opisami produktów („Masz dodatkowe pytania? Sprawdź, czy już na nie odpowiedzieliśmy”).

Szczegółowy opis firmy

Taki opis służy przede wszystkim uwiarygodnieniu firmy. Jeśli osoba odwiedzająca stronę nabierze zaufania do marki przedsiębiorstwa, to prawdopodobnie nie będzie potrzebować dodatkowego kontaktu, aby podjąć decyzję zakupową. Dlatego poza tekstem „O firmie” radzimy umieścić na stronie także najważniejsze fakty, jak pełne dane rejestrowe przedsiębiorstwa, adresy, numery telefonów, numer konta bankowego etc.

Opracowane przez Soluma Interactive, wydawcę ponad 2000 poradników o marketingu: https://soluma.pl/poradniki

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj