Jakie zdjęcie profilowe ustawić na Instagramie?

0
Reklama

Jeśli korzystamy z dobrodziejstw Internetu regularnie, nie trudno nam zauważyć, że tam, gdzie istnieje potrzeba założenia konta, widnieje również opcja dodania zdjęcia profilowego. Sprawa dotyczy nie tylko serwisów społecznościowych, ale też kont na różnego rodzaju forach, blogach czy grupach. Według specjalistów od wizerunku takie zdjęcie jest równie istotne jak treści, które zawieramy na swoim profilu.

Dlaczego zdjęcie profilowe jest takie istotne?

Stare przysłowie mówi: “Jak nas widzą, tak nas piszą”. Nie inaczej rzecz ma się w przypadku zdjęcia profilowego na Instagramie. Jest to jeden z pierwszych elementów naszego profilu, na który inni użytkownicy zwracają uwagę. Ze względu na to, że prowadzony przez nas profil jest niejako naszą wizytówką, zdjęcie profilowe powinno nie tylko stanowić z nim zgraną całość, ale też dostosować się do niego swoim charakterem. Wybór zdjęcia profilowego jest decyzją indywidualną – to my decydujemy jaka fotografia się na nim znajdzie i co będzie prezentowała, jednocześnie pamiętajmy o cechach dla niego kluczowych. Są to:

  • wyrazistość,
  • naturalność,
  • pozytywny wydźwięk,
  • estetyka,
  • oryginalność.

Dzięki zachowaniu tych wytycznych osiągniesz efekt pożądany – perfekcyjne zdjęcie, które zapada w pamięć i zachęca nie tylko do zerknięcia na zawartość całego profilu, ale też to jego obserwacji.

Jak ustawić lub zmienić zdjęcie profilowe na Instagramie?

Zabieg dodawania lub zmiany aktualnego zdjęcia profilowego na nowe jest stosunkowo łatwy. Po uruchomieniu aplikacji zarówno na swoim telefonie jak i komputerze, należy przejść do swojego profilu. By to zrobić klikamy w ikonkę znajdującą się w prawym dolnym rogu przedstawiającą szarego ludzika (w przypadku, gdy ustawiamy zdjęcie po raz pierwszy) lub nasze aktualne zdjęcie profilowe.

Następnie dotykamy przycisk “Edytuj profil” i kolejno “Edytuj zdjęcie lub awatar”. Wyświetlą nam się dwie opcje: “Nowe zdjęcie profilowe” i “Importuj z Facebooka”. Po wybraniu pierwszej opcji system przekieruje nas do galerii w telefonie, z której będziemy mogli wybrać nowe zdjęcie lub umożliwi nam zrobienie zdjęcia “od ręki”. Rekomendowane jest wybranie zdjęcia z galerii, gdyż mamy możliwość jego perfekcyjnego obrobienia przed dodaniem. Wybranie drugiej ewentualności sprawi, że automatycznie zostanie załadowane aktualne zdjęcie profilowe z Facebooka.

Reklama

Jakie zdjęcie profilowe wybrać?

Wybór zdjęcia profilowego może przysporzyć nieco trudności, zwłaszcza w momencie, gdy traktujemy swój profil poważnie lub jest on wizytówką naszej firmy. Złotej zasady co do wyboru zdjęcia profilowego nie ma. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta – nie da się ujednolicić wszystkich kont na Instagramie.

Czym innym należy się kierować w momencie, gdy dobieramy zdjęcie profilowe do osobistego konta nastawionego na dzielenie się swoimi przeżyciami i przemyśleniami, a czym innym w momencie, gdy zdjęcie profilowe jest dopełnieniem konta firmowego. Te dwa przypadki ciężko porównać i wyłuskać dla nich takie same wskazówki. Możemy natomiast podzielić zdjęcia profilowe na te prywatne oraz firmowe i każdemu z nich dopasować indywidualne wytyczne związane z poprawnością zdjęcia.

Zdjęcia profilowe dla osób prywatnych

Przy robieniu tego typu zdjęć profilowych istnieją trzy główne zasady – zdjęcie musi zawierać sylwetkę od pasa w górę (niewskazane jest zdjęcie samej twarzy) osoba znajdująca się na fotografii powinna utrzymywać kontakt wzrokowy z odbiorcami fotografia musi być wyraźna i czytelna, dopasowana charakterem do całości profilu

Może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale zdjęcia potrafią pobudzać emocje. Podobnie jest w przypadku zdjęć profilowych. Jeśli dobrze się na nim zaprezentujesz, z pewnością wzbudzisz sympatię i zachęcisz innych do odwiedzenia swojego profilu. Miej na uwadze to, że miniaturka twojego zdjęcia profilowego wyświetla się przy wszystkich opublikowanych przez ciebie komentarzach, zostawionych polubieniach i obserwacjach. Inni użytkownicy widząc na niej uśmiechniętą, wzbudzająca zaufanie osobę, przedstawioną w ciekawym kadrze, na pewno nie pozostaną obojętni na sprawdzenie twojego konta.

Zdjęcie profilowe dla firm

O ile prywatne zdjęcie profilowe może nieco naginać zasady poprawności i nie wpisywać się do końca w ogólnie przyjęte zasady, o tyle zdjęcie profilowe dla firm i przedsiębiorców indywidualnych powinno być przemyślane od początku do końca. Najczęściej zalecanym zabiegiem jest umieszczanie logo firmy w miejscu zdjęcia profilowego. Dzięki takiej decyzji podkreślimy profesjonalny charakter naszego profilu i zdobędziemy większe zaufanie.

„Pamiętajmy jednak o tym, by zdjęcie logo było dodane w odpowiedniej rozdzielczości, co przełoży się na jego wyrazistość i czytelność. Logo to nic innego jak graficzny wizerunek naszej marki. Pozwólmy mu więc zaistnieć i stać się rozpoznawalnym elementem naszego profilu.” – podpowiada ekspert z serwisu InstGrow.pl

Jeśli nie posiadasz własnego logo, lub w zdjęciu profilowym wolisz umieścić swoją podobiznę, pamiętaj, że miniaturka powinna być jak najbardziej profesjonalna. Podniesie to prestiż prowadzonego przez ciebie profilu i udowodni, że podchodzisz poważnie zarówno do prowadzenia firmy jak i klientów. Jeżeli twoja firma trudni się pracą o charakterystycznych atrybutach (nóż dla szefa kuchni, pędzle dla makijażystki, strój sportowy dla trenera fitness, itp.) – nie bój się ich wykorzystać. W końcu posługujesz się nimi każdego dnia podczas współpracy z klientami, pokaż więc jak ważne są dla ciebie.

Zdjęcia profilowe dla kont o konkretnej charakterystyce

Oprócz kont prywatnych i firmowych, na Instagramie często można spotkać konta tematyczne. Są to profile promujące określony styl życia bądź opowiadający o jakiejś pasji.

Dość popularnym typem kont są tzw. bookstagramy, czyli konta promujące czytelnictwo. W przypadku gdy prowadzisz konto tego typu pamiętaj o zależności między twoim profilem a zdjęciem go reprezentującym. Żeby oba elementy stanowiły spójną całość postaw na dopasowanie miniaturki co zdjęć publikowanych na profilu. Jeżeli twoje konto jest nastawione np. na przedstawienie konkretnej pasji, wyraź to również zdjęciem profilowym. W przypadku wspomnianego bookstagrama może to być np. stosik książek, a w przypadku profilu opowiadającego o podróżach – ciekawy krajobraz pochodzący z jednej z wypraw.

Myśl, baw się, bądź kreatywny i działaj tak, by twój profil przedstawiał dokładnie to, czym chcesz się dzielić ze światem.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj