Kariera digital managera – ścieżki rozwoju i możliwości zatrudnienia

0
Reklama

Obecnie trudno wyobrazić sobie dużą firmę, która nie korzysta ze wsparcia specjalistów ds. marketingu internetowego. Na czele takiego zespołu zazwyczaj stoi digital manager. Czym się zajmuje? Jakie perspektywy stoją przed osobą zatrudnioną na tym stanowisku? Sprawdź, jakie możliwości mają specjaliści, którzy chcieliby rozwijać karierę w branży marketingu internetowego na stanowisku kierowniczym.

Kim jest digital manager i jaką rolę pełni w zespole?

Digital manager to specjalista od marketingu online. Do jego zadań należy planowanie strategii, analiza trendów i działań konkurencji, tworzenie raportów, nadzór nad pracą zespołu marketingowego oraz koordynowanie działań związanych z promowaniem marki w sieci.

Digital manager pełni znaczącą rolę w zespole. Osoba zatrudniona na tym stanowisku ma ogromny wpływ na odbiór marki przez potencjalnych klientów, a więc pośrednio na wyniki finansowe całej organizacji. To odpowiedzialne stanowisko, które wymaga posiadania zarówno określonych kompetencji twardych (np. znajomości narzędzi pozwalających na analizę danych), jak i umiejętności miękkich (np. zdolność zarządzania zespołem, myślenie strategiczne i analityczne, komunikatywność, empatia i otwartość na zmiany). W branży marketingu internetowego niezbędna jest także duża odporność na stres i umiejętność łagodzenia konfliktów. Więcej informacji znajdziesz na stronie: https://hrk.pl/pl/baza-wiedzy/artykuly-eksperckie/digital-marketing-manager-wszystko-co-musisz-wiedziec

Gdzie może znaleźć zatrudnienie digital manager?

Digital manager może znaleźć zatrudnienie w firmach z wielu branż – przede wszystkim w e-commerce. Osoba odpowiedzialna za tworzenie i realizację strategii marketingowej jest niezbędna także w sektorze IT, w firmach z branży rozrywkowej, turystycznej, FMCG, a także finansowej, motoryzacyjnej czy edukacyjnej.

Rewolucja cyfrowa, która zaowocowała powszechnym dostępem do Internetu, wpłynęła także na wzrost konkurencji. Zmiany te sprawiły, że praca digital managera stała się bardziej uniwersalna, niż jeszcze stosunkowo niedawno. Dziś osoba, która posiada kompetencje cyfrowe umożliwiające kreację wizerunku marki w Internecie, może znaleźć zatrudnienie w niemal każdym obszarze gospodarki, dostosowując pracę do swoich potrzeb czy prywatnych zainteresowań.

Reklama

Ciekawe oferty pracy dla digital managera można znaleźć np. na stronach firm specjalizujących się w doradztwie personalnym. Odpowiadając na zamieszczone tam ogłoszenie, można liczyć na współpracę z zaufanym podmiotem, profesjonalne podejście do procesu rekrutacyjnego i bezpieczeństwo danych.

Jakie są możliwości rozwoju kariery digital managera?

Coraz więcej przedsiębiorców rozumie, jaką rolę w zespole odgrywa digital manager. Dlatego osoba, która planuje pracę w branży marketingu online, może liczyć na atrakcyjne zarobki rzędu 15 000-20 000 złotych brutto, szeroki pakiet benefitów i pracę przy ciekawych, ambitnych projektach. Digital manager może także rozwijać karierę w kierunku brand managera lub PR managera.

MATERIAŁ PARTNERA

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj