Ruszył nowy nabór wniosków w ramach programu Mój Prąd. Na lata 2021-2023

0
fot. Pixabay
Reklama

W piątek 15 kwietnia ruszył nabór wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach Programu Priorytetowego Mój Prąd Część 1) Program Mój Prąd na lata 2021-2023. Wnioski będą przyjmowane do 22 grudnia 2022 roku (z możliwością przedłużenia) lub do wyczerpania  alokacji środków.

Jak czytamy na rządowej stronie mojprad.gov.pl, nowy nabór wniosków dedykowany jest prosumentom w nowym systemie net billing oraz dotychczasowym prosumentom, którzy zmienili system rozliczania z systemu opustów na nowy system net billing.

W regulaminie naboru czytamy m.in.,  że wniosek składa się wyłącznie w wersji elektronicznej poprzez GWD na formularzu przeznaczonym do dofinansowania w formie dotacji właściwym dla danego naboru w ramach programu. Formularz wniosku dostępny jest w GWD pod adresem gwd.nfosigw.gov.pl, po utworzeniu konta dla wnioskodawcy i wybraniu odpowiedniego programu. Instrukcja składania wniosku oraz składania korekty wniosku dostępna jest na stronie mojprad.gov.pl.

Wniosek elektroniczny wypełniony w GWD musi zostać podpisany elektronicznie (chodzi o profil zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny). Po wypełnieniu formularza, podpisaniu podpisem elektronicznym wniosek należy wysłać do NFOŚiGW z wykorzystaniem GWD. Jeśli wniosek nie zostanie tak wysłany, traktowany będzie jak wniosek, który nie został  złożony, co skutkuje brakiem możliwości ubiegania się o dofinansowanie. O zachowaniu terminu złożenia wniosku decyduje data jego wysłania do NFOŚiGW z wykorzystaniem GWD (a nie data jego utworzenia i zatwierdzenia w GWD).

Jeśli wniosek złożony zostanie w niewłaściwej formie (tj. jako dokument papierowy lub jako dokument elektroniczny złożony poza GWD), poza terminem wskazanym w ogłoszeniu o naborze, zostanie odrzucony, o czym wnioskodawca jest informowany wyłącznie drogą elektroniczną e-mailem wysłanym na adres wskazany w złożonym dokumencie. NFOŚiGW zastrzega, że w przypadku, gdy w przesłanych dokumentach brak będzie adresu e-mail, wnioskodawca nie zostanie powiadomiony o niewłaściwym złożeniu wniosku. Wniosek składany w formie papierowej nie będzie odsyłany do wnioskodawcy. Szczegółowe informacje i linki do dokumentów znajdują się na stronie mojprad.gov.pl.

Reklama

(pp)

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj