Rozpoczęły się prace związane z przebudową budynku starego dworca kolejowego w Bieruniu Nowym i przystosowaniem go na potrzeby nowoczesnego centrum przesiadkowego – informuje bieruński ratusz.
Inwestycja ta jest opóźniona prawie o rok, co ma związek z przedłużającą się procedurą uzyskania pozwolenia na budowę.
Wykonawca (Przedsiębiorstwo Budowlane Mazur oraz Firma Budowlana MAZUR Sławomir Mazur) odebrał już plac budowy i prowadzi roboty rozbiórkowe. Zakończenie inwestycji realizowanej w formule „zaprojektuj – wybuduj” przewidziane jest na drugą połowę 2021 r. Jej koszt to 6 789 600 zł.
Przypomnijmy, że przebudowa budynku dworca kolejowego to jeden z elementów większego zadania. Miasto Bieruń pozyskało ponad 6 mln zł dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 na realizację kilkuelementowego projektu pn. „Kompleksowa strategia niskoemisyjna przeciwdziałająca zmianom klimatu na terenie gminy Bieruń obejmująca budowę dwóch zintegrowanych centrów przesiadkowych w dzielnicy Bieruń Nowy i Bieruń Stary – etap I”.
W ramach tego szerokiego projektu wykonano już: oświetlenie drogi rowerowej biegnącej pomiędzy Bieruniem Starym a Bieruniem Nowym (od ul. Kościelnej do ul. Baryki); ciąg pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Turystycznej – do ul. św. Kingi do istniejącej drogi rowerowej Bieruń Nowy – Bieruń Stary oraz drogę rowerową wzdłuż ul. Węglowej, komunikującą obecną trasę do Plant Karola.
Modernizacja starego budynku dworca i przystosowanie go do pełnienia funkcji centrum przesiadkowego w Bieruniu Nowym to ostatnie z zadań, które nie zostało jeszcze zrealizowane.
Prace budowlane mają przystosować budynki dworca do nowoczesnej obsługi podróżnych (kasy biletowe lub automaty umożliwiające płatność e-kartą). Powstać ma czytelnia z wydzielonym miejscem do ładowania telefonów komórkowych i tabletów w sposób tradycyjny (porty USB) i indukcyjnie oraz zaplecze socjalne.
Ponadto roboty obejmą:
- modernizację stanu technicznego budynków (w tym odwodnienie, naprawa pokryć dachowych, termomodernizacja, remonty stropów);
- dostosowanie budynków do obowiązujących przepisów prawa budowlanego i warunków technicznych (w tym budowa nowej klatki schodowej i windy osobowej);
- modernizację instalacji wraz z przyłączami;
- budowę kotłowni gazowej oraz nowej niskotemperaturowej instalacji c.o.
- budowę instalacji wentylacyjnej z odzyskiem ciepła (rekuperacja);
- modernizację oświetlenia na energooszczędne wewnątrz budynków i na zewnątrz (place, dojścia i budynki);
- budowę systemu monitoringu (kamery stałopozycyjne i inteligentne);
- dostosowanie budynku do osób niepełnosprawnych, w tym budowa windy osobowej;
- połączenie terenu z istniejącą siecią komunikacji publicznej, umożliwiające dojazd do centrum przesiadkowego;
- nasadzenie zieleni, modernizację przejść dla pieszych, utworzenie miejsc parkingowych;
- budowę przystanku komunikacji – pętla autobusowa (zatoka) oraz zadaszona wiata przystankowa dla oczekujących na środek komunikacji;
- budowę parkingu rowerowego Bike&Ride złożonego z dwóch części – otwartej (stojaki dla rowerów) i zadaszonej (wraz ze stacją naprawy rowerów);
- modernizację zadaszenia przejścia na perony będącego w bezpośredniej bliskości z budynkiem dworca PKP;
- budowę małej architektury;
- dostosowanie przejścia podziemnego do potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez zamontowanie trzech platform oraz monitoringu.
(J), źródło: UM Bieruń
….rety…., tego nie idzie czytać: „w ramach”, zamiast „projekt obejmuje” itp. oraz to „przypomnijmy” i wieczne podrzędne „oraz”…. , które tu celowo ironicznie użyłem. Nic dziwnego, że Tomasz Karolak w filmie „7 uczuć” jasno stwierdził, że jest taka rzeka „Oraz”…….
Nie zesraj się z wrażenia. Albo piszesz na temat dotyczący treści albo idź i przepadnij w czeluściach pisdokracji.
….”piskrację” ty reprezentujesz, co słychać z twojej pis-sowskiej gęby, kargulski pajacu……A komentarz jest na temat stylistyki treści. A jak nie masz nic konkretnego do napisania, to idź protestować, „impotencie intelektualny”……..