Black Friday to dzień wyprzedaży. Jest okazją, aby kupić nowe produkty w niższych cenach w sklepach stacjonarnych i internetowych. Co warto wiedzieć? O czym warto pamiętać i jak nie dać się oszukać?
Starostwo pszczyńskie przypomina, na co warto zwracać uwagę podczas wyprzedażowego dnia.
-
- Reklamacje
Jeżeli zakupiony produkt ma wadę. konsument ma prawo złożyć reklamację w okresie dwóch lat od daty zakupu. Pamiętajmy, że nie możemy reklamować towaru, który został przeceniony ze względu na jego wadę – takiej wady nie możemy reklamować.
-
- Zwrot towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym
Możliwość zwrotu towaru zależy od dobrej woli sprzedawcy. Warto przed zakupem więc zapytać o taką możliwość i warunki zwrotu.
-
- Zwrot towaru zakupionego przez internet
Produkt kupiony przez internet można zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty jego otrzymania. Pamiętajmy, że nie wszystkie produkty możemy zwrócić. Są to np. bilety na koncert, rzeczy wyprodukowane na specjalne zamówienie klienta (np. zegarek z grawerem).
-
- Okazja! Czy na pewno?
Zanim zdecydujemy się na skorzystanie z oferty promocyjnej, sprawdźmy, czy rzeczywiście jest ona dla nas najkorzystniejsza. Warto uważać na gratisy oraz zestawy – bywają droższe niż produkty kupowane oddzielnie.
-
- Cena przy kasie wyższa niż na metce!
Konsument ma prawo domagać się zakupu produkt w niższej cenie.
(r), (DLAP)Źródło: Starostwo Powiatowe w Pszczynie