Imielin: Podpisano umowę na przebudowę Drogi Wojewódzkiej nr 934

0
Reklama

W tym tygodniu w Urzędzie Miasta w Imielinie podpisano umowę na przebudowę Drogi Wojewódzkiej 934. To ważna arteria komunikacyjna modernizowana ostatni raz w połowie ubiegłego wieku. Inwestycja współfinansowana będzie z Rządowego Funduszu Polski Ład.

Jak informuje Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, umowa na przebudowę DW 934 zawarta została 21 czerwca pomiędzy Zarządem Dróg Wojewódzkich w Katowicach i firmą Strabag. W uroczystości uczestniczyli m.in. marszałek województwa śląskiego Jakub Chełstowski, radni Sejmiku Piotr Czarnynoga i Przemysław Wydra, dyrektor ZDW w Katowicach Zbigniew Tabor oraz samorządowcy gmin: Chełm Śląski, Imielin, Bieruń i Lędziny.

Prace modernizacyjne potrwają 27 miesięcy. Prowadzone będą na odcinku o długości ok. 9 km – od skrzyżowania DW 934 (ulica Imielińska) z ulicami Miarki i Dobrą w Imielinie do rejonu przejazdu kolejowego w Bieruniu. Obejmą przebudowę konstrukcji nawierzchni, ujednolicenie szerokości jezdni, przebudowę skrzyżowań, budowę zatok autobusowych, budowę i przebudowę chodników i ciągów pieszo-rowerowych, przebudowę zjazdów. Konstrukcja drogi zostanie wykonana z wykorzystaniem najnowszych dostępnych na świecie technologii. Wszystkie warstwy bitumiczne zostaną wykonane z asfaltów wysokomodyfikowanych.

Modernizacja DW 934 współfinansowana będzie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Pieniądze na jej realizację otrzymało województwo śląskie. Koszt remontu to 148 mln zł.

Reklama

– To kolejna doskonała informacja dla kierowców z całego województwa – mówił marszałek Chełstowski. – Budowa i przebudowa infrastruktury drogowej jest priorytetem władz regionu, ma na celu poprawę komfortu jazdy i bezpieczeństwa w ruchu drogowym. To efekt bardzo dobrej współpracy samorządu regionalnego ze stroną rządową, wspartej działaniami samorządów lokalnych. Wyremontowana DW 934 będzie inwestycją na lata. Jej modernizacja zostanie zrealizowana z zastosowaniem najnowszych rozwiązań technicznych, które pozwolą na długoletnie użytkowanie i trwałość jezdni. DW 934 charakteryzuje się dużym natężeniem ruchu. W ciągu doby przejeżdża tędy nawet do 20 tysięcy pojazdów, a sama droga jest dość wysłużona. Stąd ten remont jest tak bardzo wyczekiwany. Tym bardziej, że jest to ważny odcinek tranzytowy pomiędzy Małopolską a Śląskiem.

– Jest to droga, która nie była modernizowana przez dekady, bodaj od 1966 roku – podkreślił Jan Chwiędacz, burmistrz Imielina. – W 2010 roku został wyremontowany jedynie 1,5 kilometrowy odcinek.

DW 934 stanowi uzupełnienie kluczowej sieci drogowej, łącząc DK44 i S1. Jest to jeden z głównych szlaków dojazdu m.in. do KWK „Piast” i terenów przemysłowych, na których znajduje się m.in. fabryka Stellantis (Fiat). DW 934 jest drogą o znaczeniu tranzytowym dla dostawców i dystrybutorów oraz dla pracowników dojeżdżających do zakładów pracy. Charakteryzuje się bardzo wysokim natężeniem ruchu, powodującym efekt „wąskiego gardła” na kluczowym odcinku połączenia międzyregionalnego (Śląsk i Małopolska). Dzisiaj ma zdegradowaną nawierzchnię, niesprawny system odwodnienia, a ruch pieszych, rowerów i pojazdów mechanicznych nie jest właściwie odseparowany (brak jest tzw. azyli, wysp ograniczających prędkość pojazdów).

(pp)

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj