Metropolia dofinansuje połączenia kolejowe ze stacji Tychy Lodowisko

0
fot. ZB
Reklama

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia dofinansuje w 2023 roku 94 połączenia realizowane przez Koleje Śląskie. Chodzi m.in. o pociągi relacji Tychy Lodowisko-Katowice i Tychy Lodowisko-Dąbrowa Górnicza Ząbkowice.

Jak informuje nas Łukasz Zych, główny specjalista Wydziału ds. PR i Mediów Własnych GZM, na 94 dofinansowane w bieżącym roku (realizowane przez Koleje Śląskie) połączenia kolejowe składają się: 24 połączenia na trasie Tychy Lodowisko – Katowice, 12 połączeń Tychy Lodowisko – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, wszystkie pociągi kursujące między Bytomiem i Gliwicami (czyli 36 połączeń), 22 połączenia Katowice – Gliwice.

– Podtrzymujemy nasze zaangażowanie, jeśli chodzi o finansowanie połączeń kolejowych na terenie Metropolii – mówi Grzegorz Kwitek, członek zarządu GZM. – Zależy nam na tym, aby sieć połączeń kolejowych między największymi miastami Metropolii była jak najbardziej „gęsta”. Chodzi nie tylko o to, by mapa sieci kolejowej była jak najbardziej rozbudowana, choć i w tym zakresie podejmujemy starania, ale również o to, żeby pociągi na tych trasach jeździły jak najczęściej, zarówno w godzinach szczytu, jak i poza nimi.

Na dofinansowanie owych 94 połączeń Metropolia planuje przeznaczyć w tym roku maksymalnie 20,9 mln zł. To, jak słyszymy, rekordowa kwota. Dla porównania w 2022 roku Metropolia wydała na finansowanie dodatkowych 104 połączeń kolejowych 17 milionów złotych. Wyższa kwota wynika ze wzrostu kosztów. Nieco mniejsza liczba połączeń spowodowana jest brakiem możliwości realizacji połączeń na trasie Katowice-Sławków w dotychczasowym przebiegu, co jest związane z pracami remontowymi zaplanowanymi przez spółkę PKP PLK.

– Finansowane przez GZM połączenia pozwalają nie tylko na szybki dojazd, ale również wygodne przesiadki – informuje Łukasz Zych. – Na przykład podróż z Bytomia do Wrocławia i Berlina możliwa jest tylko z jedną, krótką przesiadką w Gliwicach. Dogodne skomunikowania obejmują również inne połącznia z Gliwic na osi wschód – zachód. Dzięki sfinansowanym połączeniom, również pasażerowie z Gliwic, Zabrza czy Tychów mogą korzystać z przesiadek w Katowicach.

Reklama

Finansowanie dodatkowych połączeń to, jak słyszymy, nie jedyne działanie Metropolii zmierzające do budowy Kolei Metropolitalnej. GZM wspólnie z miastami pozyskała sfinansowanie kolejowych inwestycji w ramach rządowego programu Kolej Plus. Umowy na realizację tych przedsięwzięć zostały podpisane w grudniu ubiegłego roku.

Podróżując po Metropolii pasażerowie mogą skorzystać z Metrobiletów oraz biletów 24h+kolej, które uprawniają do poruszaniu się wszystkimi środkami transportu publicznego (koleją, autobusami, trolejbusami i tramwajami). To elementy wspólnej taryfy Kolei Śląskich i Zarządu Transportu Metropolitalnego.

(pp)

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj