Na co zwrócić uwagę kupując kampera?

0
Reklama

Planujesz zakup kampera na własność? Czekać zatem na Ciebie będzie kilka kluczowych decyzji do podjęcia, bez których się nie obejdzie. Musisz nie tylko dobrze zastanowić się, jakie masz potrzeby i oczekiwania, ale również określić swój budżet. Zakup własnego kampera to w końcu duża inwestycja, nie wspominając już nawet o dodatkowych kosztach z tym związanych. Wobec tego przygotowaliśmy krótki poradnik, a w nim nasze wskazówki. Sprawdzamy, jak kupić pierwszego kampera krok po kroku.

Kamper nowy czy używany?

Caravaning w krótkim czasie odbił się głośnym echem wśród podróżników, a wszystko to za sprawą wolności i swobody, jakie ze sobą niesie. Fani tej oto formy podróżowania jednogłośnie twierdzą, iż to właśnie luksusowe kampery dają najwięcej frajdy i niezapomnianych wrażeń. Nie sposób zatem dziwić się temu, że Ty również rozważasz zakup kampera. Zanim jednak kupisz pojazd kempingowy, warto poznać temat od środka i dopiero na tej podstawie podjąć najlepszą dla Ciebie decyzję.

Co będzie lepsze – używany czy nowy kamper? I choć odpowiedź mogłaby wydać się oczywista, nie od dziś budzi ona pewne wątpliwości. Kamper z drugiej ręki to zdecydowanie tańsze rozwiązanie. Niemniej dobrze jest mieć na uwadze fakt, że używany dom na kołach  z biegiem lat zaczyna tracić swoją wartość, tym samym właściciele często nie są świadomi istniejących wad. Wówczas należy umówić się z właścicielem i sprawdzić aktualne dokumenty, w tym historię wypadkową.

Kiedy warto kupić nowego kampera? Jako że jest to bardzo duży wydatek, gdyż z reguły oscyluje w przedziale 200-300 tysięcy złotych, rozwiązanie to zalecane jest raczej osobom, które wiedzą, czym jest caravaning i co rusz planują kolejny wyjazd kamperem. W tym wypadku istnieje też ciekawa opcja, jaką jest zakup kampera na firmę. Co to oznacza? Jeśli możesz udowodnić, że zakupiony kamper pozostaje w związku przyczynowo-skutkowym z prowadzoną przez Ciebie działalnością, tym samym inwestycja ta ma na celu osiąganie zysków – będziesz mógł odliczyć 50% lub 100% podatku VAT w zależności od Dopuszczalnej Masy Całkowitej kampera. Autoryzowane salony niekiedy umożliwiają też zakup kampera na raty. Niewątpliwie nowy kamper to dobry wybór!

Jaki kamper wybrać na start?

Kupno domu na kołach to całkiem spory wydatek, czemu zaprzeczyć ot tak nie możemy. Wobec tego dobrze byłoby przemyśleć tę decyzję i rozważyć wszelkie za i przeciw. Nasuwa nam się zatem na myśl kluczowe pytanie – Jaki kamper jest najlepszy? Miłośnicy caravaningu najczęściej wybierają tzw. alkowę, którą wyróżnia 5 lub 7 miejsc do spania oraz dodatkowa przestrzeń nad kabiną kierowcy. Niestety kamper typu alkowa jest dość słabo zintegrowany, biorąc pod uwagę jego wnętrze. Sprawdź tutaj kampery Benimar na sprzedaż.

Reklama

Ciekawym rozwiązaniem jest też półintegra, idealna dla 4-5 osób. Jak sama nazwa wskazuje, szoferka jest w nieznacznym stopniu zintegrowana z częścią mieszkalną, co ma swoje plusy i minusy. Rozwiązanie to może poniekąd ograniczać przestrzeń i uniemożliwiać korzystanie z pewnych udogodnień. Dlatego też fani podróżowania kamperem chętnie stawiają na integrę, która co prawda wiąże się z wyższym kosztem, to jednak jest bardzo komfortowa.

Zdajemy sobie sprawę, że decyzja o zakupie kampera to nie lada wyzwanie. Musisz zastanowić się, jakie masz potrzeby. Podróżowanie we dwoje znacznie różni się od wyjazdu z rodziną w komplecie, a to natomiast przekłada się na dodatkowe komplikacje. Wybrany przez Ciebie kamper powinien zatem być przystosowany do Ciebie.

DMC kampera – to warto wiedzieć

Na koniec zdecydowaliśmy się zostawić często pomijaną kwestię, jaką jest Dopuszczalna Masa Całkowita pojazdu kempingowego. Jest to maksymalna waga wraz z pasażerami, bagażami i paliwem. Wspominamy o tym dlatego, iż została ona ustalona ze względów bezpieczeństwa. Pamiętaj, że kampery to pojazdy dłuższe, wyższe i szersze, co przekłada się na sposób ich prowadzenia.

DMC kampera nakłada na kierowców też pewne wymogi. Pojazd o DMC równej bądź niższej niż 3500 kg nakłada konieczność posiadania prawa jazdy kategorii B. Kategorie C i C1 pozwalają zaś prowadzić kampery o DMC wyższej od 3500 kg, lecz mniejszej niż 7500 kg, przy czym C okaże się też przydatna w przypadku pojazdów powyżej 7500 kg.

Kupując kampera, warto pamiętać o nawet tych na pozór mało istotnych szczegółach. Uchronią Cię przed nieprzyjemną sytuacją w trakcie podróży.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj