Od 1 lutego czynny jest parter centrum przesiadkowego u zbiegu ulic Wyszyńskiego i Edukacji w Tychach (przy Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym Megrez). Poziom +1 zostanie udostępniony później. Centrum funkcjonuje w oparciu o system Park&Ride. Przeznaczone jest wyłącznie dla kierowców, którzy dalszą podróż planują odbyć komunikacją zbiorową. Kto złamie regulamin będzie musiał zapłacić karę.
Jak poinformował Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Tychach, centrum przesiadkowe oferuje miejsca parkingowe wyłącznie dla pojazdów samochodowych o masie nieprzekraczającej 3,5 t (w przypadku pojazdów elektrycznych 4,25 t) i długości do 5 m oraz dla motocykli i rowerów (strefa dla rowerzystów stanowi odrębną część budynku). Obiekt będzie czynny przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Przeznaczony jest tylko dla kierowców, którzy planują dalszą podróż komunikacją zbiorową. Aktualnie dostępne są tylko miejsca parkingowe na poziomie parteru. Poziom +1 zostanie udostępniony później, po wykonaniu robót gwarancyjnych.
Osoba korzystająca z parkingu powinna posiadać bilet upoważniający do przejazdu środkami komunikacji zbiorowej lub potwierdzenie jego zakupu, bądź w szczególnych przypadkach inne uprawnienie do korzystania z komunikacji zbiorowej.
Jednorazowy postój pojazdu na parkingu nie może przekroczyć 12 godzin od momentu wjazdu na parking do momentu jego opuszczenia (decyduje data i godzina wjazdu widniejąca na wydruku dowodu wjazdu oraz data i godzina wyjazdu danego pojazdu).
Za zgodne z przeznaczeniem korzystanie z parkingu nie będą pobierane żadne opłaty, ale w przypadku złamania postanowień Regulaminu Centrum Przesiadkowego, w tym:
– stwierdzenia korzystania z parkingu przez osobę nieposiadającą biletu upoważniającego do przejazdu środkami komunikacji zbiorowej lub potwierdzenia jego zakupu, bądź w szczególnych przypadkach innego uprawnienia do korzystania z komunikacji zbiorowej;
– zgubienia lub zniszczenia jednorazowego dowodu wjazdu na parking;
– korzystania z miejsca postojowego po upływie dwunastej godziny od pozostawienia pojazdu na parkingu;
– korzystania z miejsca postojowego przez pojazd nieuprawniony do korzystania z parkingu;
kierowca zobowiązany będzie do zapłaty kary w wysokości 100 zł.
Aby skorzystać z parkingu należy:
przy wjeździe na parking podjechać pod szlaban wjazdowy i z terminala pobrać jednorazowy wydruk dowodu wjazdu, który następnie należy umieścić w pojeździe w widocznym miejscu, pozwalającym na odczytanie jego treści, w tym daty i godziny wjazdu; przy wyjeździe z parkingu podjechać pod szlaban wyjazdowy i na terminalu wyjazdowym nacisnąć przycisk otwierający szlaban.
Na parkingu znajduje się 117 miejsc postojowych dla samochodów osobowych, 57 zlokalizowanych na parterze i 60 miejsc postojowych na poziomie +1 (w tym 5 miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych). Ponadto w północno-wschodniej i zachodniej części parkingu przygotowano 48 miejsc postojowych dla rowerów oraz 22 miejsca dla motocykli.
W ramach projektu zamontowano monitoring. Dodatkowo w strefie wjazdu znajduje się pomieszczenie dozoru, umożliwiające kontrolę wjeżdżających i wyjeżdzających samochodów.
Całkowita wartość projektu wyniosła prawie 13 mln zł, z czego ponad 81 proc. wydatków kwalifikowanych (tj. 9,4 mln zł) stanowi dofinansowanie UE ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.
(pp)
Proszę nie używać obcych wyrażeń jak są polskie.
To gdzie będą parkować pacjencji szpitala i przychodni ? Wszyscy myśleli że po to jest budowany ten parking.
To taki sam parking jak w Oświęcimiu.
Nie mogą parkować miejscowi, a tych korzystających z miejskiej komunikacji po prostu nie ma.
Bardzo ważne że kasa się zgadza 😁
Kasa się zgadza u Dziuby w potrfelu
Był tu parking strzeżony i go niema . To samo na Dąbrowskiego