Tychy: Metrorower zastąpi dotychczasowy system roweru miejskiego. Jednoślady dostępne będą również w zimie

0
Fot. UM Tychy
Reklama

Tyscy urzędnicy wypróbowali już działanie Metroroweru, czyli nowego systemu wypożyczania rowerów, który zastąpi dotychczasową generację roweru miejskiego. Metrorower ma funkcjonować w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii i pod względem zasięgu będzie największym tego typu przedsięwzięciem w Polsce i trzecim w Europie.

Jak informuje Urząd Miasta Tychy, 25 lutego system Metroroweru ruszy w ośmiu miastach. Rowerem wypożyczonym na takich stacjach będzie można poruszać się po wszystkich miejscowościach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, nie zwracając uwagi na ich granice. W sumie, jak słyszymy, system ten obejmie 31 gmin GZM, oferując 7 tys. rowerów do wypożyczenia.

– Wprowadzenie Metroroweru podzielone zostało na trzy fazy – mówi Katarzyna Kajstura, kierownik działu organizacyjnego w Miejskim Zarządzie Ulic i Mostów w Tychach. – W Tychach, w pierwszym etapie, podobnie jak w ubiegłych latach, do dyspozycji mieszkańców będzie 60 rowerów dostępnych na siedmiu stacjach: Jaśkowicka, pl. Baczyńskiego, Tyskie Hale Targowe, Paprocany, skrzyżowanie al. Niepodległości z ul. Stefana Grota-Roweckiego, Dworzec PKP i Lodowisko.

Jeszcze w 2024 roku, jak słyszymy, uruchomiona zostanie druga faza, która zakłada montaż kolejnych 26 stacji, co oznacza, że w przestrzeni miejskiej pojawią się 284 rowery. Docelowo zaś, po zrealizowaniu ostatniego, trzeciego etapu projektu, w Tychach dostępnych będzie prawie 500 rowerów na 53 stacjach.

Żeby wypożyczyć rower należy pobrać dedykowaną aplikację i założyć konto. Pierwsze 30 minut korzystania z roweru kosztować ma 1 zł w cenniku standardowym. W abonamencie zaś użytkownicy otrzymają dziennie 60 darmowych minut. Pasażerowie korzystający z biletów średnio lub długookresowych będą mogli korzystać z Metroroweru do 60 minut dziennie, bez dodatkowych opłat – dotyczy to m.in. osób korzystających na co dzień z centrów przesiadkowych typu Park&Ride. Szczegółowe informacje oraz cennik dostępne są na stronie operatora.

Reklama

Ważna zmiana dotyczyć będzie sposobu wypożyczania i zwracania roweru na stację. Jednoślady wyposażone są w nadajniki GPS, co oznacza, że podczas zwrotu, nie trzeba wpinać rowerów do stojaka.

SmartBike 2.0 to model roweru 4 generacji, który  jest lżejszy, bardziej zwinny i dynamiczny oraz wygodniejszy niż dotychczasowe rowery. Warto dodać, że Metrorower dostępny będzie cały rok, przy czym w okresie zimowym liczba rowerów zredukowana zostanie o 50 proc.

Do dyspozycji rowerzystów nadal będą 23 stacje naprawy rowerów – ich montaż rozpocznie się na początku kwietnia.

DLAP

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj