W Kolejach Śląskich podpisano miliardową umowę

0
Po podpisaniu umowy, fot. Koleje Śląskie
Reklama

Województwo śląskie podpisało z firmą NEWAG S.A. umowę na dostawę nowoczesnych składów dla Kolei Śląskich. Jej wartość to 1,3 mld zł. W cenie jest 26 składów (z możliwością dokupienia kolejnych czterech) z usługami serwisowymi. Pierwszy pociąg Impuls II wjedzie na śląskie tory do 30 czerwca 2026 roku.

W ramach umowy zawartej 29 lutego 2024 roku w hali utrzymania taboru Kolei Śląskich, województwo śląskie zamówiło 26 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) w wersji 4-członowej, należących do rodziny Impuls II. Zamawiający przewiduje zakup dodatkowych 4 pojazdów wramach prawa opcji. Pociągi będą przeznaczone do obsługi pasażerskiego ruchu regionalnego z prędkością do 160 km/h.

Dobry czas dla kolei w Śląskiem

– Śląskie stawia na kolej – mówi Jakub Chełstowski, marszałek województwa śląskiego. – W poniedziałek, w tym samym miejscu, Koleje Śląskie podpisały umowę na rozbudowę zaplecza technicznego za niespełna 48 mln zł. Dzisiaj stroną umowy jest województwo śląskie, a zamówione składy będą w komplecie służyć regionalnemu przewoźnikowi i jego pasażerom. Inwestujemy z przekonaniem, że są to dobrze wydane środki. To jest dobry czas dla Kolei Śląskich, świetny dla zrównoważonego transportu w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, w której 1 marca wystartuje pilotażowo wspólny bilet GZM, Kolei Śląskich i Polregio.

Strefy rodzinne w pociągach

Reklama

Pojazdy, które dostarczy firma NEWAG S.A., będą przystosowane do obsługi osób z niepełnosprawnościami, włącznie z wyposażeniem w pętlę indukcyjną dla osób słabosłyszących. Dodatkowo, producent przewiduje stworzenie w składach strefy rodzinnej (poprzez zabudowę stolika z motywami edukacyjnymi, grą planszową lub ekranem interaktywnym) oraz możliwość przewozu co najmniej 6 rowerów. – Dostawa pierwszego EZT wraz z pakietem naprawczym powinna odbyć się nie później niż do 30 czerwca 2026 roku – wyjaśnia Patryk Świrski, prezes zarządu Kolei Śląskich. – Pozostałe 25 sztuk EZT będziemy odbierać po dwie sztuki miesięcznie. Dla nas istotne jest też to, że mamy w umowie zapewniony pełny serwis tych składów.

Producent

NEWAG S.A. ma wieloletnie doświadczenie w produkcji i modernizacji taboru kolejowego. Jest wiodącym polskim producentem elektrycznych i spalinowych pojazdów pasażerskich, lokomotyw elektrycznych i spalinowych oraz pojazdów metra. – Wierzymy, że nasze pojazdy spełnią oczekiwania zarówno przewoźnika, jak i pasażerów, oferując nie tylko wydajność, ale także wyjątkowy komfort podróży – mówi Zbigniew Konieczek, prezes zarządu NEWAG S.A. – Dostawa pierwszego EZT, zgodnie z umową, przewidziana jest w pierwszej połowie 2026 roku, co stanowi kamień milowy w naszym zaangażowaniu w doskonalenie infrastruktury transportowej regionu.

Artykuł sponsorowany

źródło: Koleje Śląskie
Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj