26-latek z Łazisk Górnych stracił przez oszusta 10 tys. zł. Tym razem przestępca wcielił się w rolę pracownika banku. Zachęcając do założenia dodatkowego zabezpieczenia konta, uzyskał dostęp do loginu oraz hasła 26-latka i w jednym z bankomatów na terenie Krakowa wypłacił pieniądze.
Cyberprzestępcy potrafią podrobić numer bankowej infolinii. Często znają też imię czy nazwisko klienta i namawiają do instalacji szpiegowskiej aplikacji, by potem okraść konto.
Tak właśnie się stało w środę, 12 stycznia. Jak relacjonuje rzecznik KPP w Mikołowie, do 26-letniego mieszkańca Łazisk Górnych zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Pod pretekstem usprawnienia działania internetowego konta klienta zachęcił swoją ofiarę do zainstalowania w telefonie aplikacji QuickSupport. Dzięki temu przestępca pozyskał dostęp do loginu, hasła oraz kod z SMS-a autoryzacyjnego. W rezultacie wypłacił z konta 26-latka z Łazisk Górnych 10 tys. zł.
Policja apeluje o czujność i rozwagę. Cel działań przestępców jest oczywisty – kradzież pieniędzy. Oszuści przede wszystkim namawiają klienta do instalacji oprogramowania, które posłuży im do przejęcia kontroli nad telefonem lub komputerem. Następnie wymagają zalogowania do bankowości internetowej (aby podejrzeć/przechwycić dane uwierzytelniające) oraz żądają przekazywania im kodów autoryzacyjnych, które klient otrzymuje w związku z operacjami, a które oni realizują w imieniu klienta.
Policja radzi, by w razie otrzymania podejrzanego telefonu natychmiast przerwać połączenie.
DLAP, (r) Źródło: KPP Mikołów