Mieszkance Tychów postawiono aż 117 zarzutów za oszustwa internetowe

0
fot. freepik.com
Reklama

Szczególną kategorią przestępców są oszuści internetowi. Wystawiają na sprzedaż różne przedmioty, inkasują pieniądze, ale towaru nie dostarczają. Tyscy policjanci zatrzymali mieszkankę Tychów, która wraz z mieszkańcem Katowic trudniła się tym procederem. Poszkodowanych jest ponad sto osób. Tyszance postawiono aż 117 zarzutów.

Jak informuje Komenda Miejska Policji w Tychach, policjanci Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą KMP prowadzili pod nadzorem Prokuratury Rejonowej w Tychach dochodzenie w sprawie oszustw internetowych. Za pośrednictwem portali internetowych od lutego 2020 roku do lipca 2022 roku oszuści oferowali sprzedaż różnych przedmiotów – głównie telefonów komórkowych – ale (jak podkreśla policja) nie mieli zamiaru wywiązać się z zawartych umów. W efekcie zainteresowane osoby opłacały zamówienie, lecz kupionego w ten sposób towaru nie otrzymywały, a kontakt z osobą sprzedającą się urywał.

– Wnikliwość policjantów i szczegółowa analiza uzyskanych informacji pozwoliły na ustalenie oszustów – poinformowała 8 lutego KMP w Tychach. – Okazało się, że przestępczym procederem zajmowali się: 27-letnia kobieta z Tychów oraz 28-letni mężczyzna z Katowic. Zgromadzony materiał dowodowy pozwolił na ustalenie, że para ta od lutego 2020 roku do grudnia 2021 roku wspólnie dopuściła się 55 oszustw na łączną kwotę ponad 12 tys. zł.

Jak się okazuje, od stycznia do lipca 2022 roku 27-letnia tyszanka działała też samodzielnie. Dokonała w tym czasie 62 oszustw, inkasując prawie 17 tys. zł. Usłyszała więc teraz 117 zarzutów.

KMP w Tychach informuje, że tyszanka i katowiczanin przyznali się w całości do zarzucanych im czynów. Objęci zostali aktem oskarżenia, który skierowany już został do sądu. Policjanci ustalili, że oskarżeni oszukali 116 osób.

Reklama

Policja przypomina i radzi: „Jeśli kupiłeś przedmiot i mimo wykonania przelewu sprzedający nie nadał paczki, spróbuj się z nim skontaktować, aby wyjaśnić sytuację. W przypadku, gdy kontakt się urwał, a ty nadal nie masz zakupionego przedmiotu lub zwrotu wpłaconych pieniędzy, możesz zgłosić zdarzenie na policji. Aby to zrobić, zapisz: ID ogłoszenia, zrzuty ekranu wszystkich wymienionych ze sprzedającym wiadomości, dane, które posiadasz o sprzedającym (imię i nazwisko, numer telefonu, miejscowość, numer konta bankowego), dowód wykonania przelewu.

(vis)

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj