Nowe i remontowane ścieżki rowerowe w Tychach

1
Fot. ilustr. MZUiM Tychy
Reklama

W Tychach trwa modernizacja ścieżek rowerowych (budowane są również nowe drogi dla jednośladów). Pracami objęte są odcinki o łącznej długości 4,6 km.

Jak informuje Agnieszka Kijas, rzecznik prasowa Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach, trwa budowa: ciągu pieszo-rowerowego na al. Piłsudskiego (od ronda Paprocańskiego do skrzyżowania z ul. Jordana), ścieżki rowerowej na ul. Budowlanych (od ul. Burschego do wysokości budynku Carboautomatyki), ścieżki rowerowej na al. Jana Pawła II. Tam oprócz ścieżki zostanie przebudowany również chodnik. Roboty będą prowadzone po obu stronach drogi na odcinku od. al. Bielskiej do wysokości hotelu „Tychy”.

Wkrótce, jam słyszymy, rozpoczną się prace na al. Bielskiej, gdzie remontowane będą dwa odcinki. Pierwszy biegnie od ul. Edukacji do al. Niepodległości (po stronie parku Niedźwiadków), a drugi od wysokości wiaduktu przy stacji PKP Tychy Bielska do ronda Polonia. Z kolei na ul. Żwakowskiej powstanie nowa ścieżka rowerowa i droga rowerowa. Będzie ona przebiegała na odcinku od ul. Kopernika do ul Harcerskiej.

– Zależy nam przede wszystkim, aby połączyć istniejące ścieżki w spójną sieć, co ma umożliwić komfortowe podróżowanie rowerem przez Tychy – wyjaśnia Artur Kruczek, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach. – Staramy się również stale nadzorować i poprawiać stan istniejącej infrastruktury, a także budujemy nowe ścieżki. Przykładowo, w ramach szerszej inwestycji, budowy drogi, jaka połączy ul. Goździków z Oświęcimską, powstanie przeszło kilometrowy odcinek nowej ścieżki rowerowej.

MZUiM Tychy przypomina, że w tym roku zakończyły się także prace wzdłuż ul. Dąbrowskiego, gdzie na odcinku pomiędzy ulicami Darwina i Grota-Roweckiego powstała nowa ścieżka rowerowa. W tym samym rejonie rowerzyści mogą też korzystać z kładki pieszo-rowerowej, która zapewnia bezpieczny przejazd na drugą stronę wykopu kolejowego z ul. Dąbrowskiego na al. Jana Pawła II.

Reklama

– O rowerzystach miasto myśli kompleksowo – mówi Agnieszka Kijas.- Wprowadzona została automatyczna detekcja rowerzystów na skrzyżowaniach, przy przejazdach rowerowych zamontowano wygodne podpórki dla rowerzystów, a przez większość skrzyżowań można przejechać rowerem po wyznaczonym czerwonym pasie.

Warto przypomnieć, że na przejazdach rowerowych rowerzysta ma bezwzględne pierwszeństwo przed samochodem, dobrze jednak pamiętać o zasadzie ograniczonego zaufania. W razie wypadku, pierwszeństwo będzie niewielkim pocieszeniem, ponieważ to rowerzysta, jako niechroniony uczestnik ruchu, odniesie obrażenia. Dlatego przed przejazdem dla rowerów warto zwolnić i upewnić się czy kierowcy ustępują nam pierwszeństwa.

DLAP

Źródło: MZUiM Tychy

 

Reklama

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj