Tychy: Już wkrótce miasto rozpocznie przyjmowanie wniosków o zakup taniego węgla

0
Węgiel; fot. Jarosław Jędrysik
Reklama

Obowiązująca ustawa o zakupie preferencyjnym paliwa stałego przez gospodarstwa domowe (tzw. ustawa węglowa) daje gminom możliwość sprzedaży węgla swoim mieszkańcom w cenie do 2 tys. zł za tonę. Urząd Miasta Tychy informuje, że od wtorku 22 listopada przyjmował będzie wnioski o zakup takiego węgla.

Jak informuje Ewa Grudniok, rzecznik prasowa UM Tychy, po preferencyjnej cenie 2 tys. zł za tonę tyszanie będą mogli kupić [na razie] 1500 kg węgla.

– Cena zawiera jednorazową usługę transportu surowca ze składu do gospodarstwa domowego – dodaje rzecznik UM Tychy. – Realizacja wniosków będzie uzależniona od dostawcy.

Jak czytamy w komunikacie UM Tychy, do dokonania zakupu preferencyjnego uprawniona jest tylko osoba fizyczna w gospodarstwie domowym, która:

spełnia warunki uprawniające do dodatku węglowego, o którym mowa w art. 2 ust 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym (Dz. U. poz. 1692 z późn. zm.), tj. osoba, której wypłacono dodatek węglowy, lub której pozytywnie rozpatrzono wniosek o dodatek węglowy,

Reklama

albo

spełnia warunki do otrzymana dodatku węglowego i nie ubiegała się o dodatek węglowy, a dokonała zgłoszenia głównego źródła ogrzewania, tj. źródła węglowego w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB).

W przeciwnym przypadku, jak słyszymy, wniosek zostanie rozpatrzony negatywnie.

Wniosek o preferencyjny zakup paliwa stałego można przynieść bezpośrednio do Urzędu Miasta Tychy (al. Niepodległości 49), można też wniosek taki złożyć przy pomocy komunikacji elektronicznej (wtedy należy opatrzyć go kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym; wniosek należy przesłać za pośrednictwem: Portalu ePUAP – http://epuap.gov.pl – jako pismo ogólne do podmiotu publicznego), lub wysłać go do UM Tychy tradycyjną pocztą (na adres: Urząd Miasta Tychy, al. Niepodległości 49, 43-100 Tychy).

– Na parterze Urzędu Miasta Tychy, w Biurze Obsługi Klienta wyznaczone są trzy stanowiska do obsługi mieszkańców – informuje Ewa Grudniok. – Znajdują się one w punkcie informacji oraz na stanowiskach numer 3 i 6.

Wnioski przyjmowane są, jak słyszymy, w godzinach pracy urzędu, czyli od poniedziałku do środy (w godz. 7.30 – 15:30), w czwartki (w godz. 7.30 -17.30) oraz w piątki (w godz. 7.30‑13.30).

(pp)

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj