Tychy: Miasto otrzymało z Metropolii część pieniędzy na velostradę

4
Fot. ilustr. MZUiM Tychy
Reklama

Gmina Tychy otrzymała od Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii ponad 230 tys. zł. To kolejna część finansowego wsparcia budowy tyskiego odcinka velostrady. Pieniądze te posłużą do ukończenia II etapu tzw. koncepcji technicznej.

Jak poinformował 4 marca Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Tychach, velostrada (czyli droga dla rowerów) w Tychach zaczynać się będzie na skrzyżowaniu ulic Katowickiej i Palmowej w Czułowie. Trasa poprowadzi do węzła z DK 86 (ul. Beskidzka) – w tym rejonie przebiegać będzie w śladzie nieczynnej linii kolejowej Katowice Murcki Towarowe – Czułów Papiernia. Rowerzyści przejadą następnie pod wiaduktem, przetną drugą linię kolejową, a w sąsiedztwie przystanku na ul. Beskidzkiej zjadą pod ul. Boya-Żeleńskiego oraz łącznicę DK 86. Później ślad wiedzie równolegle do DK 86, przecinając granicę z Katowicami.

Otrzymane od Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii pieniądze w wysokości 232 101 zł to dotacja celowa (z budżetu GZM ). Udzielono ją w ramach ramowego programu realizacji metropolitalnych dróg rowerowych GZM, na „Opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego cz. 2″ dotyczącego zadania inwestycyjnego: „Budowa metropolitalnej drogi rowerowej (Velostrada nr 3) w obszarze GZM (Katowice – Tychy) na terenie Gminy Tychy”.

– Koncepcja techniczna, czyli tak naprawdę Program Funkcjonalno-Użytkowy, to pierwsza i jednocześnie bardzo ważna część całej inwestycji – wyjaśnia Jacek Barański, zastępca dyrektora ds. technicznych MZUiM Tychy. – Przyznane dofinansowanie oznacza, że możemy spokojnie dokończyć i zamknąć pewien etap. Kolejnym będzie ogłoszenie przetargu i wyłonienie wykonawcy, który zaprojektuje i wybuduje tyski fragment velostrady.

Cała inwestycja, jak i poszczególne etapy, realizowana jest zgodnie z wymaganiami określonymi w „Standardach dostępności ruchu pieszych dla miast i gmin Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii”.

Reklama

Tyski odcinek velostrady kosztować ma ok. 29 mln zł i powinien być gotowy w połowie 2026 roku.

DLAP

Reklama

4 KOMENTARZE

  1. Nie ma na odkryty basen. Drogi są w stanie agonalnym. Jezioro paprocańskie przypomina kibel śląsa Ale dlelaczego by nie wybudowac drogi rowerowej do nikąd po której będzie jeździło 5 rowerów dziennie i to w sezonie. Ludzie lepszej pralni nie wymyślicie. Firma która do niedawna robiła tylko i aż zieleń w mieście teraz robi drogi. Cała elektrykę zrobi el……max. zgadłeś. A oświetlenie ro……są. brawo. 1000 punktów dla Ciebie.

  2. Tyszanin, ciesz się, że nowe info opublikowało twój komentarz, mój cenzorzy odrzucili, bo krytykował obecnych włodarzy miasta.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj