Gmina Tychy otrzymała od Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii ponad 230 tys. zł. To kolejna część finansowego wsparcia budowy tyskiego odcinka velostrady. Pieniądze te posłużą do ukończenia II etapu tzw. koncepcji technicznej.
Jak poinformował 4 marca Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Tychach, velostrada (czyli droga dla rowerów) w Tychach zaczynać się będzie na skrzyżowaniu ulic Katowickiej i Palmowej w Czułowie. Trasa poprowadzi do węzła z DK 86 (ul. Beskidzka) – w tym rejonie przebiegać będzie w śladzie nieczynnej linii kolejowej Katowice Murcki Towarowe – Czułów Papiernia. Rowerzyści przejadą następnie pod wiaduktem, przetną drugą linię kolejową, a w sąsiedztwie przystanku na ul. Beskidzkiej zjadą pod ul. Boya-Żeleńskiego oraz łącznicę DK 86. Później ślad wiedzie równolegle do DK 86, przecinając granicę z Katowicami.
Otrzymane od Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii pieniądze w wysokości 232 101 zł to dotacja celowa (z budżetu GZM ). Udzielono ją w ramach ramowego programu realizacji metropolitalnych dróg rowerowych GZM, na „Opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego cz. 2″ dotyczącego zadania inwestycyjnego: „Budowa metropolitalnej drogi rowerowej (Velostrada nr 3) w obszarze GZM (Katowice – Tychy) na terenie Gminy Tychy”.
– Koncepcja techniczna, czyli tak naprawdę Program Funkcjonalno-Użytkowy, to pierwsza i jednocześnie bardzo ważna część całej inwestycji – wyjaśnia Jacek Barański, zastępca dyrektora ds. technicznych MZUiM Tychy. – Przyznane dofinansowanie oznacza, że możemy spokojnie dokończyć i zamknąć pewien etap. Kolejnym będzie ogłoszenie przetargu i wyłonienie wykonawcy, który zaprojektuje i wybuduje tyski fragment velostrady.
Cała inwestycja, jak i poszczególne etapy, realizowana jest zgodnie z wymaganiami określonymi w „Standardach dostępności ruchu pieszych dla miast i gmin Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii”.
Tyski odcinek velostrady kosztować ma ok. 29 mln zł i powinien być gotowy w połowie 2026 roku.
DLAP
Nie ma na odkryty basen. Drogi są w stanie agonalnym. Jezioro paprocańskie przypomina kibel śląsa Ale dlelaczego by nie wybudowac drogi rowerowej do nikąd po której będzie jeździło 5 rowerów dziennie i to w sezonie. Ludzie lepszej pralni nie wymyślicie. Firma która do niedawna robiła tylko i aż zieleń w mieście teraz robi drogi. Cała elektrykę zrobi el……max. zgadłeś. A oświetlenie ro……są. brawo. 1000 punktów dla Ciebie.
230 tysięcy za opracowanie……………..
Tyszanin, ciesz się, że nowe info opublikowało twój komentarz, mój cenzorzy odrzucili, bo krytykował obecnych włodarzy miasta.
Cenzura działa.