Nowy wjazd do centrum Tychów

10
Nowy wjazd co centrum Tychów, fot. UM Tychy
Reklama

Od dzisiaj (13 grudnia) kierowcy mogą korzystać z nowo wybudowanego wjazdu do centrum miasta Tychy. Chodzi o łącznik ulic Grota-Roweckiego i Oświęcimskiej.

Jak informuje Ewa Grudniok, rzecznik prasowa Urzędu Miasta Tychy, nowa droga stanowi alternatywne połączenie do alei Bielskiej i częściowo ulicy Katowickiej. Ma znacznie usprawnić komunikację w mieście, zwłaszcza przy wjeździe do centrum Tychów od strony ulicy Jaworowej i Sadowej.

– To bardzo ważne, bo w Tychach, tak jak w każdym mieście w naszym kraju, z roku na rok samochodów przybywa – mówi Aneta Moczkowska, wiceprezydent Tychów ds. zrównoważonego rozwoju. – Powoduje to zwłaszcza w godzinach szczytu problemy komunikacyjne, dlatego każda droga, która pomoże rozładować ruch i odciążyć główne drogi wyjazdowe do miasta jest istotna. Ta z pewnością zostanie doceniona przez kierowców wjeżdżających do Tychów od strony północnej.

– Choć formalnie inwestycja jeszcze się nie zakończyła i trwają ostatnie czynności odbiorowe, to przejazd nową drogą odbywa się bez większych utrudnień – informuje Wojciech Łyko, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach. – Kierowców prosimy jednak o ostrożną jazdę, ponieważ na tym odcinku wciąż mogą być prowadzone roboty wykończeniowe.

W ramach inwestycji, podzielonej na dwa etapy, powstał 1,5-kilometrowy odcinek drogi, łączący ul. Grota Roweckiego z ul. Jaworową (w rejonie ul. Sadowej). Został wybudowany most nad Potokiem Tyskim, chodniki, ścieżki rowerowe i infrastruktura towarzysząca. Drugi etap obejmował przebudowę skrzyżowania ulic Oświęcimskiej, Czarnej i Sadowej.

Reklama

– Zmieniła się całkowicie geometria tego skrzyżowania, powstała sygnalizacja świetlna i dodatkowe pasy ruchu. W przyszłości skrzyżowanie to zostanie włączone w system ITS, więc będziemy mieli możliwość sterowania ruchem, w celu uzyskania jak największej płynności – dodaje Wojciech Łyko.

Inwestycja ta, jak słyszymy od rzecznik UM Tychy, kosztowała łącznie 26 mln zł. Miasto Tychy pozyskało dofinansowanie z subwencji ogólnej wysokości 10 mln zł. Wykonawcą była firma Drogopol.

(pp)

Reklama

10 KOMENTARZE

  1. Czegoś tu nie rozumiem… włodarze miasta mówią o rozładowywaniu ruchu i budowie nowych dróg, a na dwupasmowych drogach likwidują po jednym pasie w imię parkingów i bezpieczeństwa kosztem przepustowości… to są te same osoby?

    • I tu się z tobą zgadzam. Ulicę zwęźają robiąc parkingi i idiotyczne wysepki zarazem likwidując pasy prawoskręty ,tak na ul. Niepodległości i innych. Łącznik od ul Bielskiej do Grota Roweckiego koło byłego Chełmka- porażka .I jak tu wyć z zachwytu ???

    • Powinienes wiedzieć, że nasi urzędincy juz dawno stracili kontakt z rzeczywistoscią i działaja według sobie tylko znanych wytycznych. Które nie mają zbyt wiele wspólnego z logiką.

    • Jest dużo niespójności w zarządzaniu Tychami. Coraz większa tragedia na drogach, korki właściwie wszędzie, dziury, światła idiotycznie zaprojektowane. Najlepiej kupić Jeepa, wtedy dziury nie straszne…

  2. Czy ktoś może wyjaśnić dlaczego nowo wybudowana droga łącząca Mikołowską z os A jest tak korkowana że ata sięgają od ZDZtu do świateł na mikoloeskiej i w drugą stronę do świateł przy dawnym ZEGu?
    Czy ktoś może wyjaśnić dlaczego pod mostem na glince zlikwidowano bramkę która zabezpieczają przed gamoniami z wyższymi autami pakujacymi się w ten most? Bramka była bardzo dobrym pomysłem lecz była za niska, sama bramka pod którom powinny zwisać na odpowiedniej wysokości na łańcuchu tablice z odbezoieczonym granatem.

  3. Czy ktoś może wyjaśnić dlaczego nowo wybudowana droga łącząca Mikołowską z oś. A jest tak korkowana że auta sięgają od ZDZtu do świateł na Mikołowskiej i w drugą stronę do świateł przy dawnym ZEGu?
    Czy ktoś może wyjaśnić dlaczego pod mostem na glince zlikwidowano bramkę która zabezpieczała przed gamoniami z wyższymi autami pakujacymi się w ten most? Bramka była bardzo dobrym pomysłem lecz była za niska I ostatni autobus ją dołamał , sama bramka pod którą powinny zwisać na odpowiedniej wysokości na łańcuchu tablice ostrzegawcze NAJ LEPIEJ z odbezpieczonym granatem.

  4. Łączniki może są potrzebne, ale ja piszę i nie tylko na temat braku ławek szczególnie przy głównych drogach tam gdzie były wymieniane nawierzchni e chodników i stare ławki wyrzucili ale nowych nie zamontowali i to trwa już 7 lat i to prawda że nasi włodarze odpłynęli od rzeczywistości i potrzeb miasta tylko wywalają pieniądze na głupoty tak jak miejsca wypoczynku dla meneli i ciągle to remontują bo są niszczone dobra do wypoczynku i picia.

  5. Mikołowska na wysokości ul dojazdowej też „usprawnili”. Przejście dla pieszych plus wysepka zaraz obok wyjazdu z dojazdowej. Co tam, że obok są pasy i światła. Proponuje zrobić w Tychach co dziesięć metrów pasy z wysepkami. Będzie kuźwa mega bezpiecznie.

  6. Myślałem, że tylko mnie krew zalewa jak widzę to drogowe dziadostwo w Tychach. Te wszystkie inwestycje to jakiś absurd, nic nie poprawiają w kwestii usprawnienia płynności ruchu czy bezpieczeństwa. Wygląda to tak, że trzeba wydać kasę za wszelką cenę a nie zrobić coś pożytecznego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj