Sprawdź 5 użytecznych rozwiązań dla e-commerce

0
Reklama

Twój sklep internetowy szybko się rozrasta i potrzebujesz narzędzi, które pomogą ci sprawnie nim zarządzać, a jednocześnie zwiększyć poziom sprzedaży? Oto 5 przydatnych rozwiązań dla e-commerce, które warto zaimplementować w swoim biznesie!

    1. Platforma kurierska, czyli automatyzacja wysyłek i zwrotów

      Wyższa sprzedaż w twoim sklepie internetowym to naturalny powód do zadowolenia za sprawą większego zysku, ale również poważniejsze wyzwanie logistyczne. Na pewnym poziomie sprzedaży trudno obejść się bez automatyzacji procesów. Zacznij od wysyłki towaru, bo w ten sposób zaoszczędzisz mnóstwo czasu bez ponoszenia wysokich kosztów!

      Obecnie sklepy internetowe korzystają z platform kurierskich, takich jak serwis Apaczka – https://www.apaczka.pl/. Ta platforma wysyłkowa skierowana dla klientów biznesowych udostępnia w jednym miejscu oferty wiodących przewoźników działających w Polsce, a w przypadku regularnych większych zamówień, również atrakcyjne ceny.

      Twoi klienci zyskują w ten sposób wybór dotyczący preferowanych przez nich form dostawy towaru – do paczkomatów, punktów partnerskich, bezpośrednio do domu lub pracy. Integracja sklepu z platformą kurierską sprawia, że formularz nadawczy wypełnia się automatycznie, a ty po skompletowaniu zamówienia i weryfikacji danych adresata, możesz zamówić kuriera jednym kliknięciem.

    2. Oprogramowanie ERP

      Kolejnym etapem automatyzacji w sklepie internetowym jest wdrożenie oprogramowania ERP. Systemy tego typu służą do kompleksowego planowania i zarządzania zasobami przedsiębiorstwa. Dzięki oprogramowaniu ERP w jednym miejscu zarządzasz stanami magazynowymi, sprzedażą, jak również fakturami i płatnościami.

      Dobre systemy ERP gwarantują automatyzację procesów w tych obszarach, dzięki czemu w twoim sklepie nie są potrzebne dodatkowe ręce do pracy. Komunikacja pomiędzy poszczególnymi działami, takimi jak sprzedaż, marketing i logistyka przebiega znacznie sprawniej.

    3. Content marketing

      Z każdym rokiem rośnie znaczenie content marketingu w branży e-commerce. Marketing treści uwzględnia teksty trafiające na firmowego bloga oraz na portale zewnętrzne, treści wideo i aktywność w mediach społecznościowych. Dzięki content marketingowi budujesz wśród konsumentów wartość swojej marki, udostępniając treści poradnikowe, które subtelnie promują również twoją ofertę.

      Reklama

      Elementem content marketingu są też rzetelnie sporządzone opisy produktowe i opisy kategorii, które przekładają się na wyższą sprzedaż. Ponadto marketing treści przyczynia się do lepszego pozycjonowania strony, jeżeli inwestujesz w SEO.

    4. System CRM

      Utrzymanie dotychczasowego klienta jest kilkukrotnie tańsze niż pozyskanie nowego, dlatego warto pielęgnować relacje z lojalnymi konsumentami. W tym bardzo pomocne są systemy CRM. Ich głównym zadaniem jest zarządzanie relacjami z klientem. Baza danych systemu CRM zawiera wszystkie informacje na temat danego kontaktu, dotyczące poprzednich zakupów, preferencji i komunikacji z klientami.

      System CRM przydaje się, gdy prowadzisz aktywną sprzedaż lub gdy twoi klienci korzystają z infolinii, ale jego rola jest znacznie szersza. Zgromadzone dane pomagają w kategoryzacji klientów, a także tworzeniu strategii marketingowych i sprzedażowych.

    5. Czat jako kanał komunikacji

      Klienci sklepów internetowych mają sprecyzowane preferencje dotyczące kanałów komunikacji. Email oraz infolinia mogą okazać się niewystarczające. Część konsumentów lubi błyskawicznie skontaktować się z konsultantem poprzez czat, by natychmiast zasięgnąć informacji na temat oferty lub rozwiązać problem z zamówieniem. Dlatego na stronie sklepu warto zaimplementować również to narzędzie.

      Prowadzenie biznesu e-commerce na szerszą skalę jest dziś praktycznie niemożliwe bez wykorzystania zaprojektowanych z myślą o sklepach internetowych narzędzi. Oprócz dobrej oferty kluczową rolę odgrywają automatyzacja procesów i budowanie relacji z klientami.

Materiał partnera

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj