Od jutra (11 grudnia) elektroniczne bilety kolejowe, dostępne w systemach SkyCash, mPay, BILKOM, e-podróżnik, e-KŚ oraz KOLEO, oraz bilety kupione w biletomatach będą tańsze. Jednocześnie drożeją bilety nabywane w kasach stacjonarnych oraz w pociągu u drużyny konduktorskiej (co jeszcze bardziej zwiększa różnicę cen na korzyść np. e-biletów). Wzrośnie opłata w przypadku zakupu biletów w pociągu, ale tylko w sytuacji, gdy na danej stacji dostępna jest kasa biletowa (KŚ, IC lub innego przewoźnika).
– Pasażerowie wnioskowali o obniżenie cen biletów kupowanych przez aplikację w telefonie czy przez stronę internetową – informuje Patrycja Tomaszczyk, rzecznik prasowa Kolei Śląskich. – Jako firma, w której jedną z podstawowych wartości jest troska o środowisko naturalne (w tym działania na rzecz ochrony zasobów przyrody), rozpoczęliśmy analizę zmian w taryfie. Równocześnie, na podstawie innych uwag podróżnych, którzy wprost wskazywali ryzyko niepełnej obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, wprowadzamy ograniczenie sprzedaży u drużyn konduktorskich. Najważniejszymi zadaniami drużyny konduktorskiej jest dbałość o bezpieczną podróż oraz pomoc pasażerom uprzywilejowanym, m.in. osobom starszym, z niepełnosprawnościami, kobietom w ciąży czy podróżnym z małymi dziećmi. Sprzedaż biletów jest czynnością uzupełniającą i nie może odbywać się kosztem innych pasażerów.
Grudniowe zmiany, jak słyszymy, dotyczą przede wszystkim:
- obniżenia o 5 proc. (w stosunku do obecnie obowiązującego cennika) cen biletów sprzedawanych w kanałach elektronicznych (SkyCash, mPay, BILKOM, e-podróżnik, e-KŚ, KOLEO) oraz w biletomatach;
- zwiększenia o 5 proc. (w stosunku do obecnie obowiązującego cennika) cen biletów sprzedawanych w kasach biletowych oraz w pociągu u drużyny konduktorskiej;
- zmiany opłaty za wydanie biletu w pociągu z 5 zł na 10 zł (dotyczy to tylko stacji, na których jest dostępna kasa biletowa KŚ, IC lub innego przewoźnika);
- skrócenia terminu przedsprzedaży biletów z 30 dni do 14 dni.
– Zachęcamy do jak najczęstszego korzystania z aplikacji mobilnych i e-biletów – dodaje Patrycja Tomaszczyk. – To szybki (bo liczony w sekundach), ekologiczny (bez zbędnych wydruków) oraz bezpieczny sposób na zakup biletu. A obniżka cen o 5 proc. to dopiero początek! Planujemy dalszy rozwój, który uczyni naszą ofertę mobilną jeszcze bardziej atrakcyjną dla podróżnych.
AKTUALIZACJA: https://noweinfo.pl/seniorzy-kobiety-w-ciazy-rodzice-z-malymi-dziecmi-nie-uiszczaja-oplaty-za-wydanie-im-biletu-w-pociagu/
(pp)