Stan techniczny stalowo-drewnianej kładki nad torami kolejowymi jest tak zły, że zagraża bezpieczeństwu ludzi. Z tego powodu kładka zostanie zamknięta. A kiedy będzie znowu otwarta? W tym roku na pewno nie.
Jak informuje Marcin Godzik, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach, w poniedziałek 30 października zostanie zamknięta kładka znajdująca się nad torami kolejowymi między al. Jana Pawła II i ul. Dąbrowskiego. Chodzi o łącznik stanowiący przedłużenie ul. Darwina. Ma konstrukcję stalową, nawierzchnia i schody są drewniane.
– Nie możemy pozwolić na dalsze korzystanie z obiektu, który zagraża bezpieczeństwu ludzi – mówi Arkadiusz Bąk, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach. – Oprócz regularnie prowadzonych przeglądów, od pewnego czasu obserwujemy nieco szybszy i bardziej dynamiczny postęp degradacji poszczególnych elementów kładki. Najnowsza ocena stanu technicznego pokazała, że obiekt nie nadaje się dla ruchu pieszego, a tym bardziej rowerowego.
W kładce są pokaźne dziury. Niebezpieczne fragmenty zaznaczono zieloną farbą i ogrodzono specjalnymi stojakami, między którymi rozciągnięto biało-czerwoną taśmę.
Obiekt należy do miasta Tychy. W związku z planowaną w tym miejscu modernizacją linii kolejowej, przebudowa i remont kładki zostały ujęte, jak słyszymy, w realizowanym przez PKP PLK SA projekcie pn.: „Rewitalizacja linii kolejowych nr 140/169/179/885/138 połączenia: Orzesze Jaśkowice – Tychy – Baraniec – KWK Piast – Nowy Bieruń – Oświęcim”.
– Wiemy, że prace projektowe w tym zakresie już trwają – mówi Daria Woźnica, kierownik Działu Administracji Dróg i Mostów MZUiM w Tychach. – Konsultujemy kwestie techniczne i przekazujemy inwestorowi ewentualne uwagi. Wiemy, że Kolej planuje m.in. zmianę układu torowego, zmianę położenia peronów, likwidację istniejących zejść z kładki na peron oraz szereg prac związanych z konserwacją samej konstrukcji kładki.
Marcin Godzik dodaje, że zgodnie z informacjami przekazanymi przez PKP PLK SA, projekt powinien być gotowy jeszcze w tym roku, ale inwestor jeszcze nie jest w stanie określić terminu realizacji inwestycji.
– Dlatego niezależnie analizujemy również możliwość sfinansowania remontu z innych środków, w tym środków własnych – mówi rzecznik MZUiM Tychy.
W 2022 roku, jak przypomina MZUiM, w ramach modernizacji wiaduktu na ul. Stefana Grota-Roweckiego, do użytku oddana została zupełnie nowa kładka pieszo-rowerowa. Do dyspozycji będą również inne przejścia przez wykop.
(pp)
Włodarz miasta był zajęty strajkowaniem i kampanią, nie wymagajcie od niego, aby zajmował się takimi błahostkami.
Jak można dopuścić do takiego stanu technicznego. Najlepiej nic nie remontować tylko wszystko pozamykać – najlepiej Urząd Miasta.
Trzeba to pilnie naprawić, a nie czekać na Koleje.