Nowa ofiara rzekomego pracownika banku. Tym razem młody tyszanin stracił 70 tys. zł

0
fot. ilustr. freepik
Reklama

Coraz więcej osób pada ofiarą nowej metody oszustów – „na pracownika banku”. Niedawno 28-letni tyszanin stracił w ten sposób 70 tys. zł.

Jak informuje Komenda Miejska Policji w Tychach, 1 lutego zgłosił się do nich 28-letni tyszanin, informując że został oszukany. Okazało się, że zatelefonował do niego przestępca podający się za pracownika banku. Z troską poinformował, że zdeponowane na koncie bankowym oszczędności 28-latka są zagrożone, ale miał też dobrą wiadomość: można je uratować. Uprzejmie poinstruował co należy zrobić, aby skutecznie przyjść im z pomocą. Właściciel konta stosował się do poleceń wydawanych przez swojego telefonicznego rozmówcę. W efekcie stracił 70 tys. zł.

– W ostatnim czasie szczególnie często wykorzystywaną metodą są oszustwa dokonywane przez osoby podające się za pracowników banku – ostrzega Komenda Miejska Policji w Tychach. – Dlatego apelujemy o zachowanie czujności. Oszuści, podając się za konsultantów infolinii, informują rozmówcę o podejrzanych transakcjach na jego koncie lub karcie i proszą o podanie wrażliwych danych, a także zainstalowanie „specjalnej” aplikacji, która umożliwia im zdalne sterownie urządzeniem użytkownika. Numery wyświetlające się podczas rozmowy faktycznie mogą należeć do banku, a oszuści mogą dodatkowo znać niektóre dane osobowe klienta.

Policja przypomina, że:

– konsultanci banków nigdy nie zachęcają do pobierania żadnych aplikacji do szybkiej obsługi klienta. Jedynymi aplikacjami promowanymi przez bank są te dedykowane do obsługi posiadanych rachunków i kart bankowych;

Reklama

– konsultanci banków nigdy nie proszą o podanie poufnych danych takich jak np. numery dokumentów, numery kart bankowych, kody do zatwierdzenia transakcji internetowych;

– konsultanci banków nigdy nie proszą o podanie danych logowania do systemu bankowego;

Poza tym do swojego konta należy logować się  tylko przez samodzielnie wpisany adres strony internetowej banku. Nie należy korzystać z przesyłanych przez osoby trzecie linków przekierowujących na utworzone przez oszustów strony bankowe do zbierania danych logowania. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się ze swoim bankiem i upewnić się, że telefonująca osoba faktycznie jest pracownikiem banku. Jeżeli na naszym koncie (lub karcie) doszło już do transakcji, która nie była przez nas autoryzowana, trzeba natychmiast powiadomić policję, dzwoniąc pod numer alarmowy 112.

(vis)

Metodą „na pracownika banku” oszukali 50-latka. Stracił 88 tys. zł

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj